Vanzarile de apa imbuteliata in fostul bloc comunist au crescut, in 2005, cu noua procente, consumul trecand pentru prima data pragul de 10.000 de milioane de litri. Potrivit studiului citat, in 2005, Polonia a fost cea mai mare piata consumatoare de apa imbuteliata din fostul bloc estic, acoperind 23% din volumul total al vanzarilor, informeaza Rompres. Urmeaza Rusia cu 21 de procente si Romania cu 10 procente. In termeni de ritm de crestere anuala, Bulgaria ocupa primul loc cu o crestere de 22 de procente, urmata de Ungaria, Estonia si Rusia. Numai putin de 11 din cele 15 tari ex-comuniste au inregistrat ritmuri de crestere anula a vanzarilor mai mari de cinci procente.

De asemenea, studiul Zenith Research evidentiaza ca piata est-europeana are in continuare potential de crestere, avand in vedere ca in prezent consumul mediu de apa imbuteliata pe cap de locuitor este de 33 de litri in Europa de est comparativ cu 108 litri in Europa occidentala. "Cresterea pietei est-europene promite sa ramana la un nivel consistent si in urmatorii ani", a apreciat directorul Zenith Research, Gary Roethenbaugh.

Zenith se astepta ca primele patru mari companii producatoare de apa imbuteliata (Nestle Waters, Danone, Coca-Cola si PepsiCo) sa deruleze noi achizitii in regiunea CEE, dat fiind oportunitatile de crestere si existenta unei multitudini de imbuteliatori locali.

"Ne asteptam ca in 2006 volumul vanzarilor de apa imbuteliata in Europa de Est sa depaseasca pragul de 11.000 de milioane litri, in special avand in vedere ca sezonul estival a fost unul excelent. in plus, in urmatorii cinci ani ritmul de crestere anuala ar ruma sa se situeze in jurul a sapte procente. in contrast, vanzarile din Europa de Vest vor ramane aproximativ la acelasi nivel, in ciuda avantajului oferit de temperaturile ridicate inregistrate la inceputul perioadei de vara", a apreciat Gary Roethenbaugh.

In opinia firmei de consultanta, producatorii de apa imbuteliata vor beneficia de pe urma cresterii oportunitatilor oferite de piata din Europa de Est, avand in vedere cresterea nivelului de trai in regiune cumulata cu o apreciere mai mare pentru calitatea vietii si consumul de apa de calitate.