Cristian Constantinescu, CEO al Noriel, va fi speaker in cadrul EcomTEAM, eveniment de comert electronic si marketing digital pe care wall-street.ro il va organiza pe 6-7 aprilie la Brasov, la Hotel Kronwell.

“Primul trimestru a fost cel mai bun din ultimii sase, am inregistrat o crestere organica de doua cifre atat datorita faptului ca brandul nostru este tot mai cunoscut, dar si pentru mediul este propice pentru consum si retail”, a afirmat Constantinescu.

In perioada ianuarie-martie din acest an Noriel a raportat vanzari mai mari cu 30-40% fata de primele luni din 2015, ceea ce sustine planurile managementul sa isi atinga sau chiar depaseasca targetul de crestere cu 30% in 2016 fata de anul anterior. In 2015, reteaua de magazine de jocuri si jucarii a avut o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro.

Deschid 13 magazine, nu inchid nicio unitate

In prezent Noriel are 46 de magazine si vrea sa mai deschida 13 unitati atat in orase mari cat si in orase medii si mici in care compania inca nu este prezenta, un astfel de oras fiind Satu-Maru.

Managementul nu are in plan inchideri de magazine. Dintre cele 13 unitati care vor fi inaugurate anul acesta, sapte vor fi de tip Mega Store, acestea avand suprafata mai mare de 750 de metri patrati. Printre orasele in care compania va deschide magazine cu suprafete foarte mari se numara Constanta, Ploiesti, Timisoara si Satu-Mare.

„In orasele mari vom converti actual format in care vindem doar jucarii in noul format de magazin in care vindem si produse pentru bebelusi. Vrem sa dezvoltam o solutie completa pentru parintii cu copii cu varste intre 0 si 3 ani si, de asemenea, sa cream si o linie de fashion pentru copii pana la 15 ani. Lucrurile evolueaza foarte bine pe segmentul de produse pentru bebelusi mai ales pentru avem tot mai multe produse marca proprie”, spune Constantinescu.

Daca anul trecut compania a intrat pe segmentul de produse pentru micutii cu varste intre 0-3 ani, dar a introdus si haine (pentru gravide si copii sub 15 ani), in 2016 managementul vrea sa se concentreze pe dezvoltarea zonei de bebelusi.

„Scopul este sa avem o solutie completa pentru mamele cu copii 0-3 ani. Mamele au reactionat foarte bine, produsele nu sunt ieftine, dar nici la pretul premium pe care il au unele produse din aceeasi gama. Cele mai vandute produse sunt cele sub brand propriu, iar scutecele sunt in top. Am dezvoltat si sterilizatoare sau alte produse similare pentru masa”, spune managerul.

Produsele marca proprie- motorul vanzarilor

Dintre produsele pentru bebelusi, cele mai mari vanzari le inregistreaza scutecele marca proprie Noriel Bebe.

„Sunt scutece care iti ajung pentru o luna intreaga, am doi copii sub trei ani si stiu care sunt problemele. Aceasta linie de scutece o promovam din decembrie si este tot mai populara”, afirma managerul Noriel.

De asemenea, produsele marca proprie inseamna in jur de 30% din vanzarile Noriel, iar compania vrea ca anul acesta ponderea sa creasca la 40%. Brandurile marca proprie sunt si motorul de crestere al Noriel, Constantinesc u afirmand ca acestea aduc cele mai mari vanzari companiei. Printre brandurile marca proprie de succes se numara Plastelino (plastelina), Maya (o papusa bebe care anul trecut s-a vandut in 45-50.000 de exemplare), Color Chic (o gama prin care fetitele isi pot crea propriile accesorii) si Noriel Pets (gama de animale de jucarie).

In online, valoarea medie a unei tranzactii este dubla fata de magazinele fizice

Compania are in jur de 2.500 de modele de jocuri si jucarii in portofoliu, dintre care cele mai mari vanzari sunt generate de produsele marca proprie si cele sub licenta Disnet. In magazinele fizice bonul mediu de casa este de 86 de lei, iar pe online valoarea medie a unei tranzactii este dubla ca valoare.

„Cumparatorii online tind sa cumpere produse mai scumpe, probabil sunt intr-o categorie de venituri mai ridicate. De asemenea, sunt mult mai informati si stiu exact ce vor sa cumpere cand intra pe site. In prezent, vanzarile online sunt intre 5 si 10% si ne propunem ca anul acesta sa trecem de 10%. Credem ca putem face asta, dar depinde foarte mult de programul pe care l-am lansat pentru parintii cu copii de 0-3 ani”, spune Constantinescu.

Noriel este cel mai mare jucatori de pe piata locala de jocuri si jucarii, un domeniu care anul trecut a inregistrat vanzari de 180 de milioane de euro, mai mult cu 5-10% fata de 2014. Pentruacest an, managementul Noriel mizeaza pe o crestere a pietei tot de 5-10%.