Dezvoltarea categoriei este sustinuta atat de producatorii locali, care au contribuit la diversificarea ofertei prezenta initial doar prin marcile private de import, dar si de catre retaileri, care dezvolta zone separate de plasare a produselor bio in spatiul de vanzare, bine semnalizate, se mai arata in raportul Tetra Pak.

“In general, asteptarile consumatorilor au crescut, 26% dintre cei din tarile in dezvoltare verificand pe etichetele si ambalajele produselor si bauturilor daca sunt obtinute prin practici sustenabile sau din materiale prietenoase cu mediul, iar 29% verifica daca sunt organice”, afirma Catalina Siriteanu, operational marketing director Tetra Pak South Eastern Europe.

Datele Euromonitor International arata ca piata produselor lactate bio din Romania s-a triplat aproape ca valoare in ultimii 6 ani. La ritmul actual, studiul indica o piata de peste 28 de milioane de lei in 2020, comparativ cu 19,6 milioane lei in 2015.

Citeste si:

La nivel european, ”Organic” se afla in top 3 mesaje folosite pentru promovarea produselor nou lansate in categoria produselor alimentare in ultimii 2 ani , iar in ceea ce priveste industria lactatelor, ”natural” si ”etic si prietenos cu mediul” sunt mesajele cu cea mai mare rata de crestere in comunicare incepand din 2010.

Consumatorii nu iau decizii doar in ceea ce priveste produsele pe care le consuma, ci si privind ambalajele in care acestea sunt disponibile la raft.

Conform aceluiasi studiu, 77% dintre acestia declara ca un ambalaj prietenos cu mediul ii determina sa aleaga intr-o masura mai mare o anumita marca, iar 39% dintre ei cred ca acesta creste valoarea marcii.

Tetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide, cu aproximativ 23.000 de angajati in peste 80 de tari.

Sursa foto: Shutterstock