Pentru brandul Napolact folosim exclusiv lapte din <<inima Ardealului>>”, spune Cornel Caramizaru, 41 de ani, primul roman care conduce afacerile locale ale olandezilor de la FrieslandCampina. Anul trecut, compania a importat din Uniunea Europeana sub 10% din laptele folosit pentru celelalte branduri din portofoliu, restul provenind de la cei 500 de fermieri cu care producatorul colaboreaza. Numarul fermelor de la care producatorul Napolact colecteaza materia prima s-a injumatatit, in conditiile in care in 2014 compania lucra cu peste 1.000 de ferme. Strategia actuala prevede insa colaborari cu acele ferme care detin efective mai mari de 25 de vaci.

FrieslandCampina Romania va avea un nou director general

FrieslandCampina Romania va avea un nou director general

“Ne uitam la acele afaceri gestionate de antreprenori care au capacitatea de a dezvolta ferme cu peste 25 de vaci. Vrem insa sa gasim solutii pentru a creste numarul de vaci per ferma, vom incerca si prin ajutoare financiare, prin seminarii”, explica CEO-ul FrieslandCampina Romania.

Piata lactatelor bio s-a dublat anul trecut

Dintre fermele colaboratoare 15 furnizeaza lapte bio, folosit de companie in dezvoltarea categoriei de produse lactate bio, in care FrieslandCampina a debutat anul trecut. In acest sens, producatorul cauta sa extinda numarul de ferme de lapte bio cu care colaboreaza. Pentru acest an investitiile in sectorul fermelor se ridica la 100.000 de euro. Partnerii FrieslandCampina Romania sunt localizati in special in zona Cluj, Mures si Satu Mare.

Piata produselor lactate bio s-a dublat anul trecut, reprezentand 2% din totalul industriei. Desi certificarea bio a unei ferme este un proces care dureaza pana la doi ani si jumatate, avantajele sunt multiple. “Nu este un proces rapid, insa poate reprezenta o varianta pentru fermieri datorita pretului mai mare obtinut la litrul de lapte, iar pentru producatori este elementul diferentiator in piata. Estimam ca acest segment va creste cu 5-6% in urmatorii 2-3 ani. Are potential, in conditiile in care putini sunt producatorii care s-ar uita la un 2% din piata totala”, mai spune Caramizaru.

Citeste si:

FrieslandCampina Romania isi va extinde anul acesta gama de produse bio cu noi sortimente. “Suntem la o treime fata de consumul per capita la nivel european”, puncteaza CEO-ul companiei.

Cresterea consumului este o realitate

Piata lactatelor din Romania, estimata la 800 de milioane de euro (valoare care nu include piata nefiscalizata), a crescut anul trecut cu 5-6%, evolutie influentata in special de scaderea TVA la alimente.

“Cresterea consumului este o realitate. Se intampla chiar acum. Venim dupa un trimestru 4 foarte bun, generat in special de reducerea TVA. Cresterea a continuat si in acest an. Vedem o crestere continua pe brandul Napolact, care genereaza 60% din business-ul nostru in prezent. Toate investitiile noastre merg spre acest brand”, declara Cornel Caramizaru.

Anul trecut vanzarile Napolact au inregistrat o crestere de peste 10%. Cifra totala de afaceri s-a situat in jurul nivelului din 2014, de aproximativ 90 mil. euro, in timp ce pierderile s-au redus anul trecut fata de valoarea inregistrata in 2014, de 9,9 mil. euro. Pentru acest an, Caramizaru vorbeste de un avans al business-ului de o singura cifra si nu preconizeaza intrarea pe profit.

2014, cel mai bun an din istoria Napolact

2014, cel mai bun an din istoria Napolact

Investitiile bugetate pentru acest an se cifreaza la 2,5 milioane euro, bani directionati in achizitionarea de tehnologie noua sau in retehnologizare in fabrici.