Unilact Transilvania, producatorul local de branzeturi detinut de antreprenorul Marius Bicu, a vandut anul trecut la export de circa 6 milioane de lei, business sustinut de brandurile De la Ferma si Pachet de Acasa.

Anul trecut producatorul de lactate Unilact Transilvania, care detine o ferma proprie in judetul Alba, a raportat o crestere de 87% a exporturilor comparativ cu anul 2014. In 2015, exporturile au ajuns la 6 mil. lei si 465 tone de produse.

”Anul trecut, exporturile au reprezentat 47% din business-ul companiei, principalele piete de desfacere pentru produsele noastre fiind Italia, Spania, Anglia si Belgia. In termeni de volum, anul trecut am exportat peste 300 tone de branzeturi peste hotare, iar cele mai cumparate produse au fost branza telemea si branza de burduf”, a spus Marius Bicu, proprietarul Unilact Transilvania.

Branzeturile Pachet de Acasa si De la Ferma sunt exportate si in Germania, Franta, Danemarca, Olanda, Cipru si Luxemburg. La export mai ajung si smantana, cascavalul si branza proaspata de vaci.

Clientul traditional din strainatate al gamei Pachet de Acasa este romanul muncitor, care a plecat din tara ca sa economiseasca. Nu este, neaparat, un consumator de produse premium ca pret, insa cauta si apreciaza calitatea, asa ca isi poate potoli dorul de casa cu branzeturi mai accesibile, dar bune, sub brandul Pachet de Acasa”, a adaugat Bicu.

Pentru anul in curs compania estimeaza cresterea ponderii exportului pana la 55% din veniturile Unilact. Astfel, in acest an producatorul intentioneaza sa intre pe pietele din Austria, Irlanda si Suedia, iar in 2017 compania vizeaza extinderea pe pietele din SUA si Canada, a spus pentru wall-street.ro Marius Bicu.

In ceea ce priveste afacerile per ansamblu producatorul si-a bugetat un avans de 20% pentru acest an, pana la aproximativ 16,8 mil. lei.

Scaderea TVA, largirea echipei de vanzari, investitiile realizate si noile parteneriate de peste granite au avut un impact pozitiv in business-ul companiei anul trecut. Astfel, cifra de afaceri inregistrata a ajuns la peste 14 milioane de lei (3,15 milioane de euro), cu 16% mai mare comparativ cu 2014 cand am raportat un business de 11,9 milioane de lei (2,7 milioane de euro)”, a declarat Marius Bicu.

Potrivit afirmatiilor sale, compania a comercializat, in 2015, un volum de 790 tone de produse, in crestere cu circa 70% fata de anul anterior, iar profitul s-a situat la 1,8 milioane de lei (peste 355.000 euro).

In acest moment, Unilact comercializeaza pe piata locala si externa, sub brandurile Pachet de Acasa si De la Ferma, branza de burduf, telemea cu lapte de capra, telemea cu lapte de oaie, branza proaspata de vaci, smantana, cascaval. Peste 53% din vanzari sunt generate de hipermarketuri, 19% de zona de HoReCa, 18% magazine de proximitate, 8% supermarketuri, iar 2% magazinele tip cash & carry.

Unilact Transilvania detine o unitate de productie, o ferma si peste 1.000 hectare de teren agricol in localitatea Unirea din judetul Alba. Compania este un business de familie, infiintat in 1994, conducerea fiind preluata de Marius Bicu, fiul fondatorului, in 2002.

In prezent, fabrica Unilact Transilvania proceseaza zilnic 15.000 de litri de lapte, iar 25% din materia prima necesara este asigurata de propria ferma, care are un efectiv de 900 de oi, respectiv 370 de bovine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri