Cea mai mare parte a fabricilor romanesti care produc mobila inca se bazeaza pe export pentru a supravietui, insa micii producatori spun ca a venit timpul sa se uite mai atent si catre clientii de pe plan local, care cer tot mai multe produse "made in Romania", scrie Mediafax.

"Exportam in jur de 90% din ceea ce producem. Nu ne dorim sa mai crestem exporturile pentru ca vrem sa fim mai cunoscuti pe plan intern, de aceea si participam la targuri de profil. Romanii sunt tot mai interesati de ceea ce consuma, de la hrana, la ceea ce imbraca si pana la patul in care dorm. Ar fi pacat sa nu adresam mai bine piata interna, sa nu ducem produsele noastre mai mult in casele romanilor", spune Ileana Blidar, care conduce, alaturi de sotul ei, fabrica de mobila de lux din lemn masiv Sarmexin (fosta companie listata Sarmex SA, care s-a reorganizat) din Satu Mare.

Compania cu 50 de angajati trimite la export mobilier realizat in fabrica in tari precum Germania, Marea Britanie sau Franta. Produsele de lux fabricate de ei la Satu Mare ajung sa fie vandute si cu 20.000 de lei, cum este cazul celui mai mare dormitor din colectie, insa pretul unui astfel de set de mobilier din lemn masiv poate ajunge si la 8.000 de lei.

"Credem ca exista piata acum in Romania si pentru produsele noastre, in special pe segmente de varsta mai mici. In urma cu cativa ani clientii nostri erau de obicei persoane trecute de 40 de ani, iar acum vedem si tineri de 30 de ani interesati de produsele noastre", a mai spus Ileana Blidar.

Astazi, mai putin de 50% din produsele din lemn si mobila care ies din Romania sunt livrate de companii pur romanesti, restul fiind giganti internationali. Astfel ca, nume precum Aramis, Taparo, PGS Sofa, Ecolor, Cotta International sau Sortilemn se "bat" umar la umar cu multinationale din industria lemnului ca Holzindustrie Schweighofer sau Kronospan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri