”Ca urmare a finalizarii procedurii de selectie organizata in baza OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa in institutiile publice, Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat numirea unui nou Consiliu de Administratie la CFR Marfa, care la randul sau a numit managerul privat al societatii, in persoana lui Mihut Constantin Craciun”, potrivit oficialilor companiei.

Craciun a facut parte din echipa de management a Coca Cola Romania de la intrarea pe piata locala (in perioada ian.1992 - oct.1996), ulterior ocupand postul de director national de vanzari la Efes Romania (in perioada1999- 2001), director de vanzari la Japan Tabacco International (ianuarie 2003- iunie 2004), General Manager Red Bull Romania, Bulgaria, Albania si Moldova (iulie 2004-iunie 2010) si General Manager la Kandia Romania (ianuarie 2011- aprilie 2013).

„Am trecut prin multe provocari, insa acceptarea functiei de manager privat al CFR Marfa este o mare responsabilitate pentru mine. Este un proiect strategic, sunt foarte multe de facut, dar sunt convins ca la sfarsitul efortului nostru comun CFR Marfa isi va recapata locul meritat in economia romaneasca”, a declarat Mihut Craciun.

Din anul 2013 pana in anul 2015 a detinut functia de director general la compania Selena Romania, Bulgaria si Regiunea Balcanica, iar din decembrie 2015 pana in prezent a ocupat functia de Consilier la Cancelaria Primului Ministru pe probleme de economie si transport.

Citeste si:

Compania nationala CFR Marfa, cel mai mare transportator feroviar de marfa, opereaza pe pierderi, in 2014 bifand o cifra de afaceri de 208 milioane de euro, nivel aproape similar cu cel din anul precedent, si pierderi de 6,1 milioane de euro, desi oficialii de la Transporturi vorbeau de trecerea companiei pe profit.

Dupa o restructurare masiva, care a vizat si concedierea a catorva sute de oameni in 2014, CFR Calatori a reusit doar sa isi diminueze pierderile de la 92 de milioane de euro in 2012 (un nivel record), la 59 de milioane de euro in 2013 si pana la 6 milioane de euro in 2014, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Din 2008, compania nu a mai raportat profit.

In 2013, statul roman a incercat sa vanda compania, insa rezultatul a fost un esec, dat fiind ca firma castigatoare a licitatiei, GFR, parte a grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica (condamnat la inchisoare pentru cumparare de influenta), nu a realizat plata, in contextul in care unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbul de actiuni, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei. CFR Marfa are in prezent o cota pe piata locala de transport feroviar de marfa de 50%. Principalul concurent al CFR Marfa este Grup Feroviar Roman. La finalul anului trecut insa, Dan Costescu, Ministrul Transporturilor, spunea ca CFR Marfa ramane pe pierderi, astfel ca nu este atractiva pentru potentiali cumparatori si ca va trebui restructurata din nou, desi autoritatile isi propun ca privatizarea companiei sa fie realizata cat mai repede.