Agricola, unul dintre cei mai importanti producatori de carne pe plan loca, si-a majorat afacerile pana la 37 milioane de euro (165,5 mil. lei) in primele trei luni din acest an, anunta compania.

“Suntem consecventi programului asumat pentru acest an, care vizeaza atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de pana acum arata ca obiectivele noastre se vor realiza. Din pacate, efortul de crestere a volumelor si a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost sustinut de un pret de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venita din tari membre ale UE la preturi (si calitate!) de destocare au influentat evolutia fireasca a pietii in detrimentul marjelor realizate de producatorii interni si al teritoriului ramas la dispozitia acestora pentru investitii, cresteri salariale. La carnea de porc in viu preturile s-au pozitionat la un minim istoric: 3,5 lei/ kg viu, adica putin mai mult de jumatate din cost!”, a aratat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

De asemenea, cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut in primul trimestru cu 28%, ajungand la 26,8 mil. lei, in conditiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate realizate au inregistrat cea mai mare crestere la acest inceput de an: 33,28% crestere in valoare, respectiv 32,32% in volum. Pentru prima data, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o crestere a volumelor vandute, de 18%, dupa trendul de scadere inregistrat in piata interna in ultimii ani.

Categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, a inregistrat in primul trimestru o crestere a cifrei de afaceri de 28%, la 8,08 mil. lei. ”Vorbim in continuare de o usoara revigorare a pietei si de cresterea exporturilor la aceasta categorie de produse”, mai spune presedintele Agricola Bacau.

Preturi nefiresc de mici la oua consum

Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanta, cifra de afaceri inregistrata este cu 2% mai mare decat anul trecut (7,4 mil. lei). In primele trei luni din 2016 au fost vandute peste 15 milioane oua proaspete, cu un pret mediu mai mic cu 14% fata de pretul inregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, in special din Polonia.

”La oua consum, tot ca urmare a reactiilor pietii la schimbarile geopolitice, preturile au atins niveluri nefiresc de mici, asta si pe fondul atitudinii nefiresti a organelor abilitate sa protejeze consumatorii, care nu au intervenit la intrarea in piata interna a unor produse cu o calitate cel putin discutabila”, a adaugat Grigore Horoi.

Compania Agricola Magazine a mentinut in 2016 cifra de afaceri inregistrata si in primul trimestru al anului trecut, 6,8 mil. lei, cu o retea de 35 de magazine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri