“Suntem consecventi programului asumat pentru acest an, care vizeaza atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de pana acum arata ca obiectivele noastre se vor realiza. Din pacate, efortul de crestere a volumelor si a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost sustinut de un pret de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venita din tari membre ale UE la preturi (si calitate!) de destocare au influentat evolutia fireasca a pietii in detrimentul marjelor realizate de producatorii interni si al teritoriului ramas la dispozitia acestora pentru investitii, cresteri salariale. La carnea de porc in viu preturile s-au pozitionat la un minim istoric: 3,5 lei/ kg viu, adica putin mai mult de jumatate din cost!”, a aratat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

De asemenea, cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut in primul trimestru cu 28%, ajungand la 26,8 mil. lei, in conditiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate realizate au inregistrat cea mai mare crestere la acest inceput de an: 33,28% crestere in valoare, respectiv 32,32% in volum. Pentru prima data, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o crestere a volumelor vandute, de 18%, dupa trendul de scadere inregistrat in piata interna in ultimii ani.

Categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, a inregistrat in primul trimestru o crestere a cifrei de afaceri de 28%, la 8,08 mil. lei. ”Vorbim in continuare de o usoara revigorare a pietei si de cresterea exporturilor la aceasta categorie de produse”, mai spune presedintele Agricola Bacau.

Preturi nefiresc de mici la oua consum

Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanta, cifra de afaceri inregistrata este cu 2% mai mare decat anul trecut (7,4 mil. lei). In primele trei luni din 2016 au fost vandute peste 15 milioane oua proaspete, cu un pret mediu mai mic cu 14% fata de pretul inregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, in special din Polonia.

Citeste si:

”La oua consum, tot ca urmare a reactiilor pietii la schimbarile geopolitice, preturile au atins niveluri nefiresc de mici, asta si pe fondul atitudinii nefiresti a organelor abilitate sa protejeze consumatorii, care nu au intervenit la intrarea in piata interna a unor produse cu o calitate cel putin discutabila”, a adaugat Grigore Horoi.

Compania Agricola Magazine a mentinut in 2016 cifra de afaceri inregistrata si in primul trimestru al anului trecut, 6,8 mil. lei, cu o retea de 35 de magazine.