Vanzarile de consumabile, adica de piese de schimb, uleiuri, sine si lanturi, care detin o pondere de circa 50% din cifra de afaceri a companiei, au crescut si ele fata de anul precedent, potrivit sursei citate.

Anul trecut, in Romania s-au vadut circa 400.000 de motounelte, in valoare de 120 de mlioane de euro, estimeaza directorul general al Stihl Romania, Ioan Mezei. Afacerile din Romania ale producatorului german de motounelte au crescut cu 10% anul trecut, depasind 26,5 milioane de euro, si ar putea avansa cu 5-10% in 2016, potrivit propriilor estimari.

Motorul de crestere este reprezentat de motoferastraie, dar si de grupa de motocoase, care a crescut cu 15% fata de 2014.

Pe fondul cresterii pietei, compania Stihl a demarat, anul trecut, un amplu proiect de reamenajare a magazinelor, care se va derula si pe parcursul acestui an, valoarea investitiilor ridicandu-se la 5 milioane de euro.

Citeste si:

“Din cele 320 de magazine care comercializeaza produsele noastre in Romania, 295 dispun de ateliere de service, 15 dintre ele fiind deja reconfigurate, iar pana la sfarsitul lui 2016 alte 45 de magazine vor avea ateliere upgradate la noi standarde, astfel ca putem spune ca aproape intreaga retea va fi acoperita din acest punct de vedere”, a declarat Ioan Mezei.

In Romania exista acum peste 500.000 de utilizatori ai produselor STIHL, cifra record pentru piata romaneasca, arata aceleasi date.

STIHL a anuntat in 2015, la nivel international, o crestere de 8,9%, atingand o cifra de afaceri record de 3,25 miliarde de euro. Compania germana intentioneaza sa investeasca 1 miliard de euro in dezvoltare pana in 2018. Investitiile globale de anul trecut au atins 235 milioane de euro, cel mai inalt nivel din istoria companiei. Anul acesta compania implineste 90 de ani, fiind infintata in 1926 de Andreas Stihl in Stuttgart.