Compania Shell Romania isi va schimba numele, in perioada imediat urmatoare, in MOL Ro Comert, ca urmare a desfasurarii programului de integrare a statiilor achizitionate de catre MOL, la sfirsitul anului trecut, de la grupul anglo-olandez.
Directorul executiv al grupului ungar MOL, György Mosony, a declarat ca a fost deja depusa documentatia la Registrul Comertului, urmand ca inregistrarea efectiva sa aiba loc in una sau doua saptamani.

"De astazi (n.r - vineri) incepe o perioada de integrare de sase luni, timp in care MOL Ro Comert va realiza rebranding-ul statiilor Shell. In tot acest timp, cele doua companii (n.r - noua firma MOL Ro Comert si cea care detine in prezent reteaua grupului ungar, MOL Romania) vor opera in paralel, dar sub aceeasi coordonare", a explicat Mosony.

El a mai spus ca directorul executiv al celor doua societati va fi actualul manager al MOL Romania, Karoly Robak. Perioada de integrare a afacerii preluate de la Shell va dura sase luni, iar cele doua firme detinute de MOL in Romania vor fuziona dupa finalizarea acestei etape.

100.000 de euro pentru rebranding-ul unei singure statii

Potrivit lui Mosony, principalul obiectiv pe termen scurt al grupului ungar pe piata romaneasca este acela de a finaliza aceasta tranzactie, tinand cont ca procedura de rebranding este dificila si impune costuri.

"Rebranding-ul unei statii de distributie se ridica, in medie, la 100.000 de euro", a apreciat directorul executiv al MOL, aratand ca pe langa aceste sume vor fi necesare fonduri suplimentare, deoarece unele unitati preluate au nevoie de investitii in modernizare pentru a ajunge la standardele grupului ungar.

Astfel, avand in vedere ca MOL a cumparat de la Shell 59 de statii de distributie a carburantilor, suma initiala se va ridica la aproape 6 milioane de euro.
Pe langa acestea, MOL va continua si cu realizarea unor proiecte greenfield, prin construirea unor noi benzinarii.

Citeste si:

"Prin achizitia Shell Romania am ajuns la o cota de piata de 12 la suta. Tintim insa spre un nivel de 15 la suta pana la 20 la suta", a mai spus Mosony. Tranzactia intre Shell si MOL a fost perfectata in luna noiembrie a anului trecut, grupul ungar preluand prin acest acord activitatile Shell in domeniul distributiei de carburanti, lubrifiantilor si combustibililor pentru aviatie, dar nu si activitatile in domeniul gazului petrolier lichefiat, unde Shell este reprezentata prin societatea mixta formata cu Petrom, Shell Gas. "Vom continua sa distribuim lubrifiantii Shell. De asemenea, vom servi in continuare clientii Shell si vom imbunatati serviciile de loializare", a precizat directorul executiv al MOL.

In ceea ce priveste distributia de combustibil pentru aviatie, grupul ungar va analiza profitabilitatea acestei afaceri si va lua o decizie in legatura cu viitorul acestui segment preluat de la Shell.

Cardurile EuroShell mai sunt acceptate doar sase luni

Potrivit unui comunicat al MOL, cardurile EuroShell detinute de clientii din Romania nu vor mai fi acceptate decat pentru o perioada limitata, de sase luni. Aceste servicii vor fi inlocuite apoi de cardurile de combustibili MOL Gold si MOL Silver, care pot fi utilizate in intreaga retea MOL din Romania si in Ungaria.

Pentru cei care calatoresc in afara acestor retele, compania ofera cardurile co-branded de combustibili MOL-DKV, acceptate in intreaga Europa. Pe de alta parte, cardurile EuroShell detinute de clienti straini vor fi acceptate in intreaga retea MOL Romania si dupa trecerea celor sase luni. Pana in luna septembrie, detinatorii de carduri Shell Smart isi pastreaza beneficiile acestui serviciu, iar in paralel, ei vor putea trece la programul de loialitate care va fi lansat de MOL.

Tot la sfarsitul lunii septembrie va fi definitivata si structura organizationala a noii companii integrate. Prin integrarea retelei Shell, MOL intentioneaza sa-si dubleze volumul de vanzari cu amanuntul.
MOL activeaza in Romania din 1995. Compania maghiara detine, impreuna cu firma croata INA, peste 1.000 de benzinarii in 11 tari din Europa Centrala si de Est. Actiunile acesteia sunt listate la bursele din Budapesta, Luxemburg si Varsovia, fiind tranzactionate si in cadrul sistemului International Order Book (IOB), din Londra.

Inainte de integrarea firmei Shell Romania, MOL detine 74 de benzinarii si are aproximativ 1.000 de angajati. Shell a intrat pe piata romaneasca in 1992 si a investit peste 200 de milioane de dolari, in principal pentru dezvoltarea retelei de benzinarii, care cuprindea, anterior tranzactiilor cu MOL, peste 80 de unitati.