“Eu cred ca in viitor supermarketurile vor disparea. Vom mai merge in magazine, insa mai mult vom cumpara online”, a declarat Shaine pentru wall-street.ro.

In prezent, consumul de bere se produce in proportie de 75% acasa, iar restul in HoReCa. Ce va impulsiona acest consum mai mult in afara casei? In primul rand, Romania a inceput sa aiba mai multi turisti, iar acestia ies in oras, nu beau in camera de hotel. Consumul in afara casei este sustinut si de reducerea TVA, astfel ca, avand mai multi bani in buzunar, romanii vor putea iesi mai mult in oras.

“Consumul in afara casei tine de situatia financiara a consumatorilor. Cu cat ai mai multi bani, cu atat iesi mai mult, socializezi. Romania e undeva la mijloc, consumatorii romani sunt latini, le place sa socializeze. In acest an vom vedea, cred, crestere pe sectorul consumului in afara casei”, a adaugat Shaine.

Segmentele de bere premium si super premium, in crestere

Romanii aloca, in medie, intre 2,5 si 5 lei pentru o bere, iar peste 50% dintre ei prefera berea la PET, chiar daca vanzarile de bere imbuteliata in plastic nu mai creste masiv. In schimb, sunt in crestere segmentele premium si super premium, iar Tuborg merge in aceeasi directie.

Romanii au baut mai multa bere anul trecut

Romanii au baut mai multa bere anul trecut

“PET-ul nu mai creste ca in anii 2009-2010. Creste doza in supermarketuri, iar in HoReCa draft si sticla. Cresc mai mult segmentele premium si super premium. Ne concentram si noi pe produsele mai scumpe. PET-ul este in continuare peste 50% din consumul de bere, insa nu mai creste ca inainte. Este un trend in regiune”, a precizat Shaine.

In al doilea rand, consumatorii, prefera produsele proaspete. Producatorii de bere artizanala, chiar daca nu sunt foarte multi si nu ocupa mai mult de 10% din piata, vor incepe sa conteze tot mai mult in consum, la fel ca in alte tari, precum Germania.

Un dozator de bere in fiecare casa

Compania are in plan sa aduca pe piata “ceva nou atat in productia interna, cat si in importuri”. Un astfel de produs este Tuborg Shot, o bere cu 9% alcool vanduta in doze de 250 mililitri. Apoi, Carlsberg dezvolta un proiect de home-draft, adica un dozator de bere in casa oricarui consumator care isi doreste bere in propria locuinta. Shaine spune ca nivelul de consum de bere din Romania, in medie de 80 litri/an/capita, este suficient de mare pentru a justifica o astfel de incercare.

Citeste si:

"Este ca in cazul espressor-ului. Cati dintre noi puteau consuma acasa un espresso in urma cu ceva ani. La cate telefoane primim pentru a instala draft acasa cred ca va prinde si la piata din Romania", afirma CEO-ul URBB.

Shaine a adaugat ca cercetarea si inovatia inseamna un “efort costisitor” din partea producatorului. Compania va investi in viitor in brandurile sale “puternice” precum Carlsberg, Tuborg, Holsten si Skol, si va aduce si branduri noi de bere.

“Eu cred in a fi aproape de piata, de clienti, de locul unde se intampla totul. Nu stau la birou, nu e stilul meu. Serviciul pe care il oferi alaturi de produsul tau este mai important”, a mai spus Shaine.

Pe langa URBB, piata berii este controlata de companii precum Bergenbier, Heineken sau Ursus Breweries.

Credit foto: Razvan Baltaretu

Sursa foto: URBB