Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice (RADET) sustine ca ELCEN nu si-a respectat calendarul de revizii comunicat initial si asumat de catre RADET, ceea ce a dus la crearea situatiei actuale, conform News.ro

“Calendarul de revizii ELCEN nu a fost respectat asa cum era prevazut initial si asumat de catre RADET, ceea ce a dus la situatia actuala, de a nu putea fi livrata apa calda locuitorilor din sectorul 2. Apa calda ajungea in punctele termice la o temperatura care nu corespundea parametrilor contractuali, din cauza ca parcurge in conditiile actuale o distanta de doua ori mai mare decat in mod normal. Acesta este motivul sistarii agentului termic”, se arata in comunicatul transmis agentiei News.ro.

Conform calendarului anual de revizii comunicat de ELCEN pentru anul 2016, transmis catre RADET in data de 2 februarie, CET Sud era programat sa intre in revizie intre 6 si 26 iunie, iar CET Grozavesti intre 8 si 28 august.

Citeste si:

“In fapt, CET Sud a intrat in revizie pe 1 iunie, iar CET Grozavesti a intrat pe 6 iunie, fata de 8 august, cum era programat initial. In aceste conditii, alimentarea consumatorilor deserviti de catre aceste centrale, respectiv locuitorii sectoarelor 2 si 3, a fost preluata prin manevre in sistem, de CET Progresu si CET Vest. Zonele Colentina si Pantelimon sunt situate la cea mai mare distanta de centralele din care se face in prezent alimentarea. Practic, apa calda parcurge pana in apartamentele bucurestenilor o distanta de 14 kilometri, fata de 7,5, cat era in mod normal, apa ajungand mai rece la consumator. Astfel, parametrii termici contractati de catre clienti nu pot fi asigurati”, se mai arata in comunicat.

Directorul general RADET, Valentin Vitalariu, a precizat ca, in conditiile in care, la robinet, clientului ii curge apa rece in loc de apa calda, a dispus sistarea agentului termic pana la atingerea parametrilor de furnizare, masura fiind luata din respect pentru banii cetatenilor.

“Oprirea anumitor puncte termice face posibila incalzirea apei calde adusa de la centrale diametral opuse zonelor afectate si livrarea catre bucuresteni conform conditiilor prevazute in contractele de furnizare de servicii. Pana la ora 20 a zilei de 9 iunie, situatia nu a putut fi remediata”, mai arata RADET. -

Sursa foto: noomcpkstic / Shutterstock