In Romania afacerile online pot insemna pentru multi antreprenori varianta cea mai directa catre succesul financiar, dar pentru asta este nevoie de multa munca si perseverenta. Am incercat sa aflam mai multe de la domnul D-nul Daniel, unul dintre patronii firmei S.C. Nichiduta Trading SRL din Constanta, cel care a pus pe picioare o afacere online care a reusit in anul 2015 sa depaseasca in vanzari magazine cu vechime.

O sa credeti ca a avut un strat usor, cu bani multi investiti din prima zi. Ei bine, nu a fost nici pe departe asa. Pentru a ajunge la o cifra de afaceri de peste trei milioane de euro a avut nevoie de mai multi ani de munca continua, de credinta in propria afacere, de viziune. Dar totul a inceput intr-un apartament din orasul Constanta unde-si desfasurau activitatea doar patru persoane.

Cand ati inceput afacerile online domnule d –nul Daniel? Cand au inceput sa apara primele semne ca sunteti pe drumul cel bun?

"Afacerea a inceput in anul 2009, dupa ce am ajuns la concluzia ca cei cu care discutasem despre proiect nu doreau sa investeasca in mediul online, crezand ca un magazin virtual nu poate produce suficiente venituri, la nivelul unuia clasic. Primele rezultate palpabile au venit in anul 2012 cand am ajuns la o cifra de afaceri de 1.900.000 lei, apoi site-ul si implict magazinul au inceput sa mearga din ce in ce mai bine, dubland practic vanzarile de la am la an. Anul 2013 a insemnat o vanzare de 3.700.000 lei, apoi in 2014 am reusit sa ajungem la 6.900.000 lei. Anul trecut trendul ascendent al vanzarilor s-a mentinut si am ajuns la o cifra de afaceri de aproximativ 14.000.000 lei. Aceste rezultate nu au venit de la sine, am investit in site in fiecare an sume ce se cifreaza in jurul a 30.000 de euro, iar anul trecut am mai investit in jur de 20.000 de euro in depozite. Investitiile nu se vor limita doar la rafturi si programe performante pentru stocuri, vom investi si in oameni bine pregatiti si motivati, pentru a ne atinge telul pentru 2016, adica dublarea veniturilor."

Cu cati oameni ati inceput afacerea si cati lucreaza astazi pentru magazinul online Nichiduta.ro?

" Am inceput cu patru oameni, care in primii ani de functionare faceau totul, de la raspunsul la telefoane si pana la livrarea comenzilor. La inceput erau putine comenzi, dar am strans din dinti si am mers mai departe. Chiar daca am inceput intr-un apartament si livrarile le faceam cu o Dacie, incercam sa ducem comanda clientului in maxim 24 de ore de la primirea ei. Nu ne reusea de fiecare data, dar ne-am straduit sa mentinem acest standard pana azi, chiar daca este foarte greu. Acum suntem 15 persoane in firma si impreuna cu partenera mea Marcuta Cristina incercam sa facem din cu adevarat din Nichiduta.ro un brand creat special pentru cei mici. Iar asta nu este tocmai usor, pentru ca daca in 2009 erau maxim cinci magazine online specializate in acest domeniu, astazi numarul lor a crescut, iar concurenta nu ne lasa sa stam in expectativa."

Care sunt problemele cu care va confruntati azi?

"Astazi cea mai mare problema sunt banii pentru investitii, asa cum spuneam la inceput, dorim sa marim capacitatea depozitelor, sa aducem imbunatatiri site-ului, pentru a deveni cat mai vizibili pe partea de cautare mobila. Cea mai mare problema insa o avem in ceea ce priveste livrarea. De multe ori marfa comandata se afla in mai multe depozite si curierul este obligat sa faca mai multe drumuri pentru aceleasi client. Asta aduce costuri suplimentare si evident un disconfort clientului. Suntem in discutie cu firma de curierat pentru a remedia aceasta situatie.

Ce avantaje oferiti clientilor dumneavoastra, reduceri, plata in rate?

"Ne-am gandit intotdeauna mai intai la clienti si apoi la profit. De aceea am ales sa le oferim diverse modalitati de a cumpara, cum ar fi utilizarea cardului Avantaj sau chiar plata in rate fara dobanda. Atunci cand devii parinte si ai un copil de crescut cheltuielile cresc, deci sumele de care ai nevoie depasesc de multe ori capacitatea de a plati imediat. Oferind posibilitati diverse de a achizitiona produsele de care au nevoie imediat venim astfel in sprijinul clientilor nostri, iar noi ne marim in acest fel veniturile. Chiar daca multi dintre clienti au sansa de a folosi cardul de credit, sunt obligati sa plateasca dobanda la banii imprumutati, dar folosind sistemul nostru de rate cumpara cu dobanda zero, deci mai ieftin."

Ati amintit de preturi, cum va situati la acest capitol fata de concurenta?

" Desi nu avem cele mai mici preturi de pe piata, zic eu ca avem un pret corect, care reflecta calitatea produselor noastre. Ne pastram astfel marja de profit care sa ne permita supravietuirea pe o piata concurentiala salbatica, dar clientul castiga prin calitatea produselor si a serviciilor oferite de noi. Avem astfel o relatie win - win, toata lumea castiga. In plus vrem sa ne fidelizam clientii, pentru ca perioada in care este nevoie de produsele noastre este destul de lunga, de la nastere si pana cand copilul ajunge la varsta de 14 ani. In plus as mai putea zice ca de fapt pe noi concurenta ne motiveaza, nu ne sperie. Concurenta te face mai bun, te obliga sa fii mereu pregatit pentru schimbari si mai ales te obliga sa fii mereu cu un pas inaintea cererii.

Va aflati pe o piata concurentiala care are ca "teatru" de actiune internetul. Cum vedeti viitorul acestui gen de activitate?

"Chiar daca multa lume crede ca un magazin online este mai ieftin decat unul clasic, cheltuielile sunt si aici destul de mari, trebuie sa investesti continuu in site, in programe de gestiune si stocuri, in depozite si in pregatirea personalului. Nici Google nu este intotdeauna prietenos, acum mai mult ca oricand exista o lupta pentru a acapara primele pozitii in cautarile pe dispozitive mobile, care au depasit deja in procente cautarile de pe PC-uri si laptop-uri. Asta inseamna crearea de noi strategii si investitii in optimizarea site-ului, deci implicit avem cu totii nevoie de finantare. Ajungem astfel la cea mai grava problema a noastra, lipsa fondurilor la nivelul cerintelor. Asta nu inseamna ca nu avem bani de investit, asa cum am mai spus, am investit in permanenta, doar ca nevoile sunt cu mult mai mari. Dar noi privim cu optimism spre viitor si sunt sigur ca peste inca un an sau doi cand ne veti intreba daca am reusit, am sa va raspund ca da, am reusit sa mai urcam macar o treapta catre telul nostru de a deveni unul dintre cele mai cunoscute nume de pe piata autohtona.

Incheiem aici interviul cu domnul Minciuna Daniel, un antreprenor de succes care a inceput de la zero acum sapte ani si care a inteles care sunt nevoile unui segment important de piata din Constanta, dar si din intreaga tara. Cu perseverenta si mai ales cu multa seriozitate a reusit sa dubleze vanzarile in fiecare an, ajungand in 2015 la impresionanta suma de 3 milioane de euro. Ne-a dovedit ca poti incepe o afacere in propriul apartament, cu o simpla Dacie ca mijloc de transport si poti ajunge la performanta prin munca si incredere in propriile viziuni. Impreuna cu asociata sa, doamna Marcuta Cristina a realizat ceea ce pentru altii parea imposibil. Pornind de la doar patru persoane care faceau totul, au ajuns sa ofere de munca la 15 angajati, au reinvestit profitul an de an si acum pot spune ca sunt in topul magazinelor pentru copii din Romania. Practic cei doi asociati au descoperit singuri reteta succesului. Da, nu a fost simplu dar nici imposibil. O dovada in plus ca cei care vor, chiar isi pot indeplini visul, nu in strainatate ci aici la noi in tara.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri