Firma Cross Lander a solicitat Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), in cadrul unei "intalniri informale", sa amane termenul de indeplinire a unor clauze stabilite la privatizarea ARO Campulung, se arata intr-un comunicat al institutiei.
"La sediul AVAS a avut loc o intalnire informala intre reprezentantii Autoritatii si cei ai Cross Lander.
Firma Cross Lander a informat AVAS ca doreste sa continue proiectul ARO si a subliniat faptul ca a omologat prototipul noului autoturism si are suficiente comenzi din America de Nord si Sud. Totodata, reprezentantii partii americane sustin ca au depus, in conturile Raiffeisen Pitesti, 1,5 milioane dolari pentru plata utilitatilor si au cerut o amanare a indeplinirii unor clauze care aveau ca termen-limita data de 31 martie 2005", se arata in comunicat.
Firma americana a precizat ca este prima solicitare de acest fel. Oficial, cererile Cross Lander vor fi prezentate in perioada urmatoare, dupa care AVAS va decide daca le va accepta.

Multe obligatii, putine fapte

Cross Lander a achizitionat, in septembrie 2003, de la fosta Autoritate pentru Privatizare, pachetul majoritar de actiuni detinut de stat la ARO Campulung.

Compania s-a angajat sa achite 15,8 milioane de dolari pentru pachetul de actiuni si pentru investitii, plus alte 11,4 milioane dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei.

Citeste si:

ARO a intrat recent in reorganizare judiciara, in urma cererii a peste 500 de disponibilizati din cadrul uzinei, carora li s-au adaugat si cateva firme la care societatea are datorii.

Potrivit AVAS, actionarul majoritar trebuia sa achite, pana la 5 ianuarie, trei milioane de euro, reprezentand capital de lucru, si sa faca dovada unor investitii de mediu in valoare de 600.000 de euro si a unor investitii tehnologice de 1,4 milioane de euro.
In afara acestor obligatii, investitorul urma sa achite si contravaloarea de 2,7 milioane de euro a Fabricii de Scule si Matrite pe care a instrainat-o.

Potrivit AVAS, aceasta facea parte din fluxul viabil de fabricatie, iar prevederile contractuale interzic vanzarea acestor active.

Ulterior preluarii ARO, firma inregistrata in Miami a anuntat ca va construi la Campulung un model nou de autovehicul, care ar urma sa fie comercializat pe piata americana.