Intr-o prima forma propusa de conducerea companiei, bugetul de venituri si cheltuieli pe acest an al Tarom a fost respins de guvern la inceputul lunii martie. Executivul a cerut atunci managementului privat al companiei o strategie de revitalizare pe termen mediu si lung, conform NEws.ro

Ulterior, Christian Heinzmann a fost demis de la conducerea Tarom de catre Ministerul Transporturilor, unul dintre principalele reprosuri la adresa fostului manager fiind pierderile inregistrate in 2015.

In prezent, Tarom are un director general interimar, fiind derulat un proces de selectie a unei noi conduceri profesioniste. Bugetul Tarom pe 2015 a prevazut pierderi de 8,2 milioane lei, dar compania a incheiat anul cu un minus de 41,3 milioane lei.

Insa Ministerul Transporturilor a venit in Guvern cu un buget pe 2016, arobat in cele din urma de catre Executiv, care prevede continuarea pierderilor la transportatorul de stat. Tarom a inregistrat ultima data

Astfel, penru 2016, Tarom se asteapta la cresterea veniturilor din exploatare cu 12,6%, pe fondul lansarii unor noi curse de catre companie.
Desi compania se afli in al noualea an consecutiv de pierderi, cheltuielile cu personalul sunt estimate la 215,2 milioane lei, cu 7,9% mai mari decat cele de anul trecut. Compania are in jur de 2.000 de angajati.

In urma cresterii fondului de salarii, castigul mediu brut lunar va ajunge anul acesta la 5.742 lei in cadrul companiei, cu 3,8% peste nivelul de anul trecut.

Citeste si:

”In 2016, Tarom are in vedere deschiderea a doua noi curse/destinatii noi catre Hamburg si Alicante, cresterea numarului de ore de zbor cu 6,17% si a numarului de pasageri cu 6,08% comparativ cu programul operat in 2015”, se arata in comunicat.

Compania a intrat recent in competitie cu operatorii aerieni low-cost si a anuntat curse regulate pe perioada acestei veri, doar cu clasa economic, fara business class, intre Aeroportul International Henri Coanda si orasul spaniol Alicante, a patra destinatia din Spania dupa Madrid, Barcelona si Valencia, cu preturi care pornesc de la 149 de euro.

Tarom se afla intr-o competitie tot mai dura cu operatorii aerieni low-cost, care au anuntat curse la preturi mici pe rute interne, pe care Tarom a avut monopol in ultimii ani.

Wizz Air si Blue Air au anuntat in acest an curse pe ruta Bucuresti-Cluj-Napoca, cu cel mai mare trafic din Romania, cu preturi si de 20 de euro, iar Ryanair a scos la vanzare bilete pe ruta Bucuresti-Timisoara cu preturi care incep de la 8 euro.

Sursa foto: 06photo / Shutterstock