Am discutat cu managerul DPAP, Dan Popa, despre ce inseamna sa conduci un business menit sa ajute si sa sprijine alte afaceri. Afla din acest interviu ce inseamna in 2016 o afacere in birotica si papetarie si cum a evoluat o mica afacere de familie pana la cei 30.000 de clienti de astazi.

Cum ar arata o radiografie a DPAP in acest moment?

DPAP a luat fiinta in urma cu 18 ani. Am pornit o afacere de familie, cu capital romanesc, iar la inceput domeniul de activitate era importul de produse de birotica si papetarie. In 2008 am lansat primul magazin online din Romania creat special pentru companii si avand peste 2.000 de produse disponibile. Un an mai tarziu, aveam drept clienti circa 3.000 de companii, asa ca am inceput sa ne concentram pe personalizarea produselor si serviciilor pe care le oferim. In 2014 am devenit integratori de solutii complete pentru companii si aveam peste 10.000 de clienti, iar anul acesta am devenit DPAP (Department of Procurement and Aquisitions Platform).

Pachetul de produse si servicii este destul de amplu. In momentul de fata furnizarea de produse pentru birou - hartie, papetarie, accesorii pentru birou - ocupa primul loc din business. Foarte aproape se afla IT&C-ul, solutii de tiparire, servicii de personalizare produse si lista poate continua. Referindu-ne strict la servicii, cea mai mare crestere o inregistram pe zona de servicii de webdesign si corporate branding, servicii pe care le oferim de la inceputul acestui an. In prezent operam pe o baza de 44 de angajati. Iar estimarile noastre sunt ca pana la finalul lui 2016 vom atinge cel putin 50 de angajati.

Ce produse si servicii le furnizeaza DPAP clientilor sai? Cum se traduce termenul de integratori de solutii complete?

Oferim orice produs de care ar putea avea nevoie o companie - produse de birotica si papetarie, IT&C, consumabile, produse administrative si de protocol, mobilier, inclusiv produse destinate special industriei Ho.Re.Ca. In plus, printre serviciile noastre se numara si tiparirea si realizarea de produse personalizate, creatia si mentenanta web, dezvoltarea de software si aplicatii, intretinerea aparaturii IT&C, curatenia, dar si preluarea si gestionarea reciclabilelor. Este vorba despre o paleta larga si diversificata de servicii si produse, 20.000 la numar, si despre o solutie completa, care le permite companiilor sa se concentreze pe activitatea lor si sa nu mai piarda resurse pretioase pentru activitati adiacente.

In luna mai am depasit pragul de 30.000 de clienti. Majoritatea lor – 91% - sunt companii. Avem, practic, cel putin un client din fiecare domeniu de activitate: agricultura, productia si furnizarea energiei electrice si termice, constructii si comert, transport si depozitare, invatamant, chiar si institutii publice.

Cum arata piata romaneasca pe serviciile pe care le funizeaza dpap.ro in comparatie cu cea din afara tarii?

Piata de produse si servicii integrate din Romania se afla inca la inceput. Clientii din Romania abia acum inteleg avantajele de a lucra cu cat mai putini furnizori. Pe cand in piete mature, cum sunt Germania sau Franta, produsele din categoriile de baza sunt de ceva timp administrate de un singur furnizor.

Ce ofera DPAP in plus fata de ceilalti jucatori de pe piata?

Intelegem foarte bine nevoia firmelor de a se ocupa de domeniul lor de activitate si ne ocupam noi de alegerea, schimbarea sau negocierea cu furnizorii de servicii si produse de calitate. In loc sa colaboreze cu 3 sau 10 furnizori si tot atatea persoane de contact de la fiecare, propunerea noastra este sa aiba un singur consultant care sa cunoasca particularitatile si nevoile companiei. Le alocam clientilor nostri propriul consultant cu care colaboreaza pentru personalizarea celei mai eficiente solutii pentru produsele de care au nevoie, nimic in plus, iar consultatul DPAP ii face si recomandari avizate pentru profilul companiei. Toate acestea intr-un buget prestabilit.

Practic, gasesti de la produsele de baza pentru birou, hartie pentru copiator, cartuse si tonere, la laptop-uri si telefoane, la mobila si bauturi racoritoare, dupa cum se poate vedea si pe site-ul nostru. Toate intr-un singur loc si cu o singura persoana dedicata. Este o modalitate de a economisi timp si de a eficientiza cash-flow-ul prin personalizarea facturarii si termenul de plata.

Care sunt obiectivele DPAP in acest moment?


Ne propunem sa devenim partenerul concierge al companiile din Romania. Ideea a plecat de la dorinta de a personaliza cat mai mult parteneriatul cu firmele din Romania. Cel mai important lucru pe care l-am invatat de-a lungul timpului este ca nevoile acestora sunt unice. Oferta clasica nu mai este de actualitate. Prin oferta clasica ma refer la lista de produse cu preturi si un agent care vine si bate la usa, practici inca utilizate de firmele de birotica si papetarie din Romania, desi suntem in 2016.

Cea mai buna analogie pe care o pot face pentru a explica ce inseamna concierge-ul oferit de DPAP este Jarvis al lui Iron Man. Noi suntem pentru companii ce este Jarvis (acronimul de la ”Just A Rather Very Intelligent System”) pentru Iron Man. La fel ca acest sistem, DPAP actioneaza ca o inteligenta artificiala care acumuleaza informatii despre si din jurul companiei, centralizeaza, analizeaza si ofera solutia optima pentru diversele obiective ale companiei client.

Am aflat, asadar, de la prima sursa, ca in fiecare domeniu de activitate exista inovatii, chiar si cand vine vorba despre achizitionarea de produse de birotica, un domeniu care parea ca si-a atins limitele.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri