Amenintata, anul trecut, cu lichidarea, DMHI si-a dublat in 2015 cifra de afaceri, la peste 2 miliarde de lei (454 milioane de euro), de la nivelul de 0,9 miliarde de lei din 2014, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Santierul Naval Mangalia, incotro? Ce spun oficialii de la Economie

Santierul Naval Mangalia, incotro? Ce spun oficialii de la Economie

In 2015, Korea Development bank, cel mai mare actionar al Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), actionarul majoritar al DMHI, a anuntat ca santierul naval trebuie „lichidat”, impreuna cu o companie eoliana din SUA, din cauza problemelor financiare grave cu care se confrunta grupul.

Desi anuntul Korea Development Bank a fost facut anul trecut, conducerea Ministerului Economiei a sustinut ca nu a primit nicio informare oficiala. Ministerul Economiei detine, prin firma Santierul Naval 2 Mai Mangalia, o participatie de 49% in DMHI.

„Partea romana, in calitate de actionar minoritar, nu detine nicio informatie privind o posibila intentie a actionarului majoritar, respectiv compania sud-coreeana DSME, de a se retrage din Romania, in ceea ce priveste activitatile de fabricatie nave”, spuneau reprezentantii Ministerului Economiei in urma cu cateva luni, raspunzand unei solicitari din partea WALL-STREET.RO.

Citeste si:

Tot in 2015, numarul mediu de angajati ai DMHI a crescut fata de 2014, depasind 2.580 de persoane.

Pe de alta parte, conducerea Santierul Naval 2 Mai Mangalia a propus ca, in urmatorii cinci ani, santierul naval sa isi extinda aria de operare prin derularea unor activitati noi.

Santierul Naval 2 Mai Mangalia se afla pe o lista a Ministerului Economiei a companiilor de stat care ar urma sa fie privatizate, dar nu exista alte informatii oficiale in legatura cu aceasta propunere.

Sursa foto: Agerpres Foto