Tranzactia dintre cele doua companii a fost anuntata la inceputul acestui an, dar intre Albalact si Lactalis au existat relatii de afaceri semnificative inca de acum doi ani, conform News.ro.

Consiliul Concurentei a constatat ca aceasta operatiune nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective pe piata romaneasca sau pe o parte substantiala a acesteia, in special prin crearea sau consolidarea unei pozitii dominante, se arata in comunicatul autoritatii anti-monopol.

Francezii au incheiat in ianuarie un contract cu un grup de actionari care detin cumulat 70,3% din capitalul social al Albalact. Astfel, francezii au preluat actiunile detinute de Raul Ciurtin, Lorena Beatrice Ciurtin, Crisware Holdings Limited, Croniar Holdings Limited (44,85%) si firma cipriota RC2 Limited (25,45%).

Francezii de la Lactalis preiau controlul Albalact

Francezii de la Lactalis preiau controlul Albalact

Raul Ciurtin detine indirect actiuni Albalact prin Crisware Holdings Limited si Croniar Holdings Limited. Grupul Albalact detine brandurile Albalact, Raraul si Zuzu. Compania cu sediul in judetul Alba a avut in 2015 venituri totale de 449 milioane lei (99,4 milioane euro), un profit net de 13,3 milioane lei (3 milioane euro) si peste 600 de angajati, potrivit bilantului depus la Ministerul Finantelor.

Intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, CEO-ul Albalact declara ca aceasta tranzactie ar putea reprezenta biletul de iesire a brandurilor produse la Alba in afara granitelor. La o scara mai mica, miscarea a avut deja loc in urma cu circa un an, cand Zuzu a fost testat in zona balcanica.

Seful Albalact: Am testat Zuzu ca brand international in 2015

Seful Albalact: Am testat Zuzu ca brand international in 2015

Citeste si:

“Fiind acum intr-o companie internationala, daca unul dintre brandurile noastre are potential de crestere in afara nu vad niciun motiv pentru a nu trece granita. Nimic nu este imposibil. Am testat Zuzu ca potential brand international, intr-o forma usoara in urma cu circa un an. E un brand care poate functiona in afara tarii. L-am testat in tari balcanice. Brandul este protejat in intreaga Europa, oamenii il pot pronunta usor”, a spus Stephane Batoux pentru wall-street.ro.

Albalact a fost anul trecut al doilea jucator de pe piata lactatelor din Romania, dupa Danone. Alti concurenti importanti aui companiei sunt FrieslandCampina, Covalact, Olympus, Hochland si Delaco. Dupa mai multi ani de scaderi si stagnari, piata lactatelor a inceput sa creasca din a doua jumatate a lui 2015, atingand nivelul de aproximativ 800 de milioane de euro, potrivit estimarilor jucatorilor din piata.

Sursa foto: Albalact