George Sotiroulis a lucrat timp de 17 ani in multinationale, de la Wrigley, Kraft (actualul Mondelez), pana la Policolor (unde a participat la relansarea fabricii din Romania), Next Advertising si Western Union Grecia, unde a ocupat o pozitie de executiv in marketing. Dupa cateva deplasari in interes de serviciu in Roma, unde Western Union avea sediul central, George s-a gandit sa inceapa o afacere pe cont propriu in Romania pornind de la un brand italian celebru, vechi de 135 de ani.

“Am trimis un e-mail proprietarilor Venchi, a urmat o intalnire la Milano si asa au inceput lucrurile. A fost practic o discutie in care eu le-am aratat un plan, iar ei au fost de acord, desi, initial, nu doreau sa intre in Romania intrucat credeau ca venitul mediu era prea mic pentru preturile practicate de ei. Eu mi-am asumat riscul si asa au trecut noua ani de atunci”, a povestit George Sotiroulis in emisiunea Profesionistii in Retail.

In scurt timp si-a dat insa seama ca planul sau “nu avea nicio legatura cu realitatea”. Nu avea prea multe canale de vanzare, astfel incat a fost nevoit sa deschida un showroom care s-a transformat intr-o ciocogelaterie, prima pe care Venchi a deschis-o in afara Italiei, in Europa. Locatia a presupus o investitie de cateva zeci de mii de euro, reprezentand un mix intre fonduri proprii si credit bancar.

Inghetata noastra nu contine gluten, nu contine E-uri, coloranti, totul este natural.

Treptat, locatia din Calea Victoriei a devenit cunoscuta in randul consumatorilor de ciocolata si gelato, mai ales datorita modului de realizare a produselor. Cele 350 de sortimente de ciocolata si cele 60 de feluri de gelato sunt create pe baza unor ingrediente atent selectionate de un specialist din cadrul Venchi, persoana care calatoreste in jurul lumii pentru a selecta arome noi.

“Pe baza acestor gusturi noi sunt realizate cele patru colectii de inghetata, lansate anual. Cele mai mari vanzari la ciocolata sunt intre septembrie si mai, iar la inghetata intre aprilie si octombrie. Producem peste 60 de sortimente de gelato. Inghetata o producem toata in Romania, in laboratorul nostru din Bucuresti. Toata inghetata noastra nu contine gluten, nu contine E-uri, coloranti, totul este natural”, spune George Sotiroulis.

Proprietarul ciocogelateriei vorbeste despre partneriate cu fermieri din zona de sud a tarii sau din zona montana. “De exemplu, lucram cu cativa producatori din zona Brasov de unde luam capsuni pentru lunile iunie-august, fructe care dau si culoarea produsului. Aducem din Italia cocos, fistic, menta si alune de padure, conservate de Venchi cu ulei de masline, in caserole”, explica George.

5 tone de inghetata produse lunar

In laboratorul din Bucuresti sunt produse lunar circa 5 tone de inghetata, o cupa de 60 de grame avand un pret de 6,5 lei. Valoarea medie a unui bon in cazul gelato-ului Venchi este de 13 lei.

In prezent, inghetata poate fi gasita in noua locatie – Bruno Pati-Bar – deschisa de Sotiroulis in City Gate sau in Fratellini. In plus, Venchi a incheiat parteneriate si cu o serie de restaurante si bistrouri din Bucuresti.

“Locatia din Calea Victoriei a fost inchisa pe motiv de cladire cu risc seismic, in urma cu 6 luni. Am lipsit efectiv din piata 4 luni. In City Gate am lansat un nou brand, Bruno Pati-Bar, care se adreseaza clientilor din zona. Avem un nou mod de a privi masa de pranz, am conceput retete de salate diferite, sandwichuri, patiserie, orez cu lapte. Toate retetele sunt realizate de cativa bucatari celebri. Am investit 80.000 de euro in aceasta locatie”, adauga George.

Mi-as dori sa vad schimbari de ordin legislativ, vrem sa ne extindem productia in tara si sa crestem volumul. Am vrea sa gasim niste variante prin care locul unde producem, modalitatea de transport si ingredientele pe care le cumparam sa fie mai bine regasite in sistemul legal. Sa putem obtine autorizatii mai usor, sa avem o colaborare mai facila cu micii producatori.

Planurile pentru perioada urmatoare vizeaza deschiderea a 2-3 locatii Bruno Pati-Bar in Bucuresti, respectiv 3-4 in orasele mari din tara, pe lista scurta aflandu-se Cluj-Napoca sau Sibiu.

“Nu este foarte usor, pentru ca noi vindem un produs de scump pe partea Venchi. Oamenii trebuie sa inteleaga ceea ce cumpara si sa simta experienta locatiei, a produsului. Nu ne uitam la mall-uri pentru ca nu putem crea aceasta experienta acolo. Am incercat in doua mall-uri din Bucuresti si nu a mers”, afirma proprietarul Venchi.

Angajati nigerieni, mai seriosi ca cei romani

Un alt aspect mentionat de catre acesta este problema gasirii personalului potrivit.

“Niste parteneri au inchis locatii pe perioada verii pentru ca nu au gasit personal calificat. O solutie este refacerea scolilor de meserii. Pentru moment ne-am orientat catre tineri straini, care studiaza in Romania. Lucram cu nigerieni, avem 2 angajati, sunt foarte seriosi. Sunt oameni care studiaza in Romania, cu drept de sedere si de munca. Noi nu am avut o fluctuatie mare de personal niciodata, dar ne-a fost greu sa gasim oameni buni. Cred ca daca cineva ar dori sa se dezvolte dintr-o data nu va reusi din cauza acestei probleme”, considera George.

In prezent, echipa pe care o conduce este formata din 15 angajati.