Actuala strategie de implementare a proiectelor, care presupune ca firma de constructii sa se ocupe atat de proiectul propriu-zis, cat si de obtinerea avizelor si autorizatiilor, a fost una dintre principalele surse d eintarzieri pana in prezent, considera directorul general al CNADNR.
Compania de stat a fost des criticata pana acum, inclusiv de catre premierul Dacian Ciolos, pentru lentoarea in revizuirea studiilor de fezabilitate si in implementarea proiectelor.

”Pentru sectoarele unde avem nevoie de proiectare, filosofia mea de implementare este: constructorul nu gandeste, el munceste. Noi sa gandim, noi sa organizam proiectele, astfel incat principala sarcina a constructorului sa fie constructia, sa realizeze lucrari de calitate”, a spus Homor, pentru News.ro.

In urma acestei noi strategii, CNADNR va scoate la licitatie, in viitor, pachete care includ revizuirea studiului de fezabilitate, proiectul tehnic si autorizatia de construire. Homor considera ca masura va accelera proiectele, in conditiile in care constructorul nu face intotdeauna cele mai bune proiecte.

”Constructorul proiecteaza pentru el, poate de multe ori in detrimentul calitatii, poate pierde din vedere anumite aspecte legate de durabilitate si calitate. Actualul tip de implementare a fost generatorul majoritatii problemelor cu care ne confruntam astazi”, a explicat Homor.

In acest fel, noile proiecte care vor fi scoase la licitatie vor include studiu de fezabilitate, proiect tehnic si autorizatia de constructie. La pachet cu autorizatia de constructie intra acordul de mediu si exproprierile, a explicat seful CNADNR. Unul dintre proiuectele care a avut mari intarzieri din cauza lipsei autorizatiei de construire a fost autostrada Sebes-Turda (A10), care face legatura intre Autostrada Transilvania (A3) si Autostrada Bucuresti-Nadlac (A1).

”Sebes-Turda este un proiect foarte important. Cand am preluat fraiele acestei companii, situatia acestui proiect nu era una tocmai placuta. Se lucra acolo de foarte mult timp fara autorizatie de constructie. Consecinta acestui fapt a fost stoparea integrala a lucrarilor”, a afirmat Homor.

Chiar inainte de schimbarea din functie, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a semnat ordinulele pentru emiterea autorizatiei de construire pentru doua loturi ale A10, deblocand toate lucrarile la autostrada..

Initial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, insa s-au produs deja intarzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru constructie. A10 are o lungime totala de circa 70 de kilometri si traverseaza judetele Alba si Cluj.