“In Romania avem norocul unei economii dinamice, in crestere. Astfel, si in domeniul constructiilor, exista investitii pe mai multe planuri: cladiri noi de birouri, cladiri noi rezidentiale, noi investitii in hoteluri, renovari ale spitalelor si scolilor”, a pus Rosu.

Astfel, afacerile Radox ar urma sa ajunga in 2016 la nivelul de 8,7 milioane de euro. In 2014, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 21,9 milioane de lei, conform datelor publicate de Ministeru Finantelor Publice. Profitul net al companiei a crescut in 2015 de trei ori, la 1,4 milioane de lei.

Rosu a adaugat ca, inca din 2014, piata “s-a dezghetat”, iar un segment important din este cel al renovarilor, avand in vedere ca echipamentele montate in cladiri si locuinte in anii ’90 “au ajuns la maturitate si trebuie inlocuite”.

“De asemenea, exista si o evolutie a asteptarilor clientilor. Unii dintre ei au trecut deja printr-o achizitie si au experienta valoroasa pe care sa o foloseasca cand cumpara a doua oara”, a precizat Rosu.

Inca de la inceput, din 1993, compania s-a axat pe clientii persoane juridice, ulterior dezvoltand si relatiile cu persoane fizice, iar acest din urma segment este in crestere.

Partea de rezidential reprezinta cam jumatate din vanzarile companiei, urmata de zona de office si spitale, unde firma are in lucru mai multe proiecte pentru dotarea cu instalatii pentru salile de operatie. Alti clienti sunt firmele de constructii si antreprenoriat, care au o pondere similara cu a distribuitorilor, dar si scoli, gradinite, cladiri de birouri.

In 2016 a mers partea de biroruri, rezidentialul creste de la an la an

In acelasi timp, vanzarile prin magazinele de bricolaj reprezinta o parte semnificativa a vanzarilor companiei, ceea ce este „un pic atipic”, a spus Rosu.

Radox si-a extins exporturile in trei noi tari in 2016

Potrivit lui Rosu, profitul EBITDA al Radox este in crestere fata de 2015, datorita pietelor externe care solicita in marea majoritate radiatoare de design. In Romania, ponderea achizitiilor pentru radiatoarele Radox este inversa, adica majoritatea sunt albe de baie, urmate de cele cromate si de radiatoarele de design.

Cele doua fabrici ale Radox, din Bucuresti si din Campulung Muscel, au o capacitate cumulata de productie de 200.000 de radiatoare de otel pe an, insa compania produce si la comanda instalatii din otel si inox.

In 1998, cand a inaugurat prima fabrica, intreaga productie era destinata exportului, cei mai mari clienti fiind in Spania, Italia si Belgia. In prezent, pietele strategice ale Radox sunt Anglia, Italia si Polonia, care “continua sa creasca si anul acesta”.

Radox exporta in 22 de tari din lume. In Romania se cumpara 90% din radiatoarele de baie albe, in timp ce la export Radox vinde 90% din productia de radiatoare de design.

Citeste si:

“Un procentaj de 35% din cifra de afaceri vine din export. In Romania se vand foarte multe produse de volum, in timp ce clientii nostri de la export ne solicita radiatoare de design care sunt fabricate in serii mici, personalizate pentru majoritatea clientilor”, a mentionat Rosu.

In plus, cresterile vin si din intrarea pe piete noi cum ar fi Elvetia, Australia si Irlanda, cu care Radox a inceput colaborarile in 2016.

Radox, o companie italiana cu productia in Romania

Radox a investit in total in cele doua fabrici 11 milioane de euro. Compania a inceput activitatea in 1993, avand ca obiect de activitate importul si distributia de echipamente de incalzire si racire.

Prima fabrica de calorifere a fost construita in 1998, iar cea de a doua a fost inaugurata in 2005. La fabrica din Bucuresti exista si o instalatie moderna de cromare. In fiecare dintre cele doua fabrici lucreaza circa 100 de angajati.

Radox importa 90% din materia prima si echipamente doar din vest. Spre exemplu, teava este achizitionata de la firma italiana Marcegalia, care are o linie de productie speciala pentru Radox.

„Practic, suntem un producator italian cu fabrici in Romania si actionariat roman. In Romania nu gasim calitatea pe care ne-o dorim, atat in ce priveste compozitia chimica a tevilor, cat si in ce priveste finisajul sau sudura acestora”, a adaugat Rosu.

Rosu a adaugat ca, potrivit propriilor calcule, piata pe care activeaza Radox, se situeaza intre 650 si 700 milioaje de euro, desi o valoare precisa este dificil de avansat “avand in vedere complexitatea tranzactiilor”.

“Impreuna cu partenerii nostri reusim sa inregistram rezultate foarte bune in piata radiatoarelor de aluminiu, de baie, de otel panou si de design”, a spus Rosu.

Pe partea de radiatoare de baie, Rosu a estimat ca Radox are o cota de 40% din piata. Cele mai vandute produse ale companiei sunt radiatoarele de aluminiu, radiatoarele de baie, otelul-panou, radiatoarele de design, fittingurile, si rooftopurile.

Sursa foto: Radox