"Companiile mici care activeaza in special in Bucuresti introduc aceste servicii pentru a se impune pe piata din Capitala, pentru ca firmele mari de curierat acorda foarte multa importanta curieratului national si international", a declarat pentru Rompres, directorul de vanzari al companiei Cargus, Nadia Talpa.

La ora actuala, companiile mici din Bucuresti au inceput sa introduca tot mai multe servicii express pe segmentul premium, de preluare si livrarea imediata (fara opriri intermediare) in Bucuresti de catre un curier dedicat. "incepand din aceasta saptamana, noi am lansat alaturi de serviciul express si serviciul care realizeaza livrarea in ziua preluarii, in orice oras din Romania. De asemenea, vizam si piata internationala, prin preluarea si livrarea de catre un curier dedicat cu primul avion", a declarat directorul gereral al companiei Alo Curier si secretarul general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, Octavian Badescu.

Servicii express, cu livrare de la 30 de minute pana la 120 de minute, ofera si alte companii locale, precum Pegasus sau Concorde Courier. "De cand am lansat aceste servicii, cererea este de cateva procente din volumul total de solicitari. Cu siguranta ca ponderea acestor servicii va creste ca valoare, deoarece viteza derularii vietii creste, De asemenea, se va accentua cererea pentru astfel de produse, concomitent cu dorinta de servicii mai bune", a spus Octavian Badescu.

Acesta a declarat ca principalul impediment in dezvoltarea segmentului premium pe piata locala de curierat o constituie lipsa de cunoastere a acestor servicii, desi pretul este mai mare decat in cazul segmentului standard.

Sunt servicii mult mai scumpe intrucat inglobeaza o valoare adaugata foarte mare (timpul imediat de livrare, dedicarea pe acel plic, garantarea timpului de livrare). Spre exemplu, in alte tari, livrarea in aceeasi zi in alte orase este deja ceva obisnuit. O alta bariera pentru a oferi aceste servicii pe piata curieratului local, spre exemplu (Bucuresti), este aceea a preturilor mici practicate, preturi care afecteaza calitatea: spre exemplu in Londra serviciile ultra-rapide de curierat local costa in jur de 25 euro, in timp ce in Bucuresti pretul nu depaseste 3-5 euro.

Greii pietei, concentrare pe piata nationala

Citeste si:

Companiile locale mari, precum Cargus, Fan Courier sau cele internationale, DHL, TNT sau UPS, care sunt prezente pe piata nu sunt interesate deocamdata de aceste servicii pentru ca miza pietei curierat este reprezentata de serviciul national.

"De obicei, livrarile in Bucuresti se fac pentru a doua zi pana la ora 10,00, cu returnarea banilor in cazul in care curierul nu ajunge la timp. Acesta este serviciul pe care noi il oferim si este oferit si de celelalte firme mari. in cazuri exceptionale, pentru clienti importanti oferim livrare foarte rapida in decursul aceleiasi zile", a spus directorul de vanzari al companiei Cargus, Nadia Talpa.

Din datele companiilor de curierat, deocamdata cererea nu este extrem de mare pe acest segment, ce reprezinta doar trei la suta din piata de curierat, estimata la circa 80 milioane de euro, fiind impartita in mod egal intre curieratul intern si cel international.

Pe piata activeaza marii jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex, si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus. Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii, precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50% din piata serviciilor de curierat din Capitala.

Piata de curierat a inregistrat o crestere de circa 15% (20 milioane euro) in primele sase luni ale anului, inscriindu-se astfel in trendul din ultimii ani, care este de asteptat sa se mentina si dupa aderarea la Uniunea Europeana, potrivit estimarilor operatorilor de curierat din Romania.