“In prima jumatate a anului 2006 ne-am indeplinit obiectivele financiare stabilite si ne-am consolidat tendinta crescatoare a vanzarilor”, a spus Edwin Botterman, Presedinte si CEO, Brau Union Romania. Compania a incheiat primele 6 luni ale anului cu o cifra de afaceri cu 25% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Prima jumatate a anului a reprezentat o consolidare a tendintei crescatoare a vanzarilor, care devenise evidenta in ultimele luni ale anului 2005. Volumul total al vanzarilor de bere in prima jumatate a anului 2006 a reprezentat o crestere de 17% comparativ cu nivelul vanzarilor din perioada ianuarie-iunie 2005, potrivit datelor companiei.

Berea la PET aduce profituri consistente

In prezent, Brau Union opereaza prin intermediul a 4 fabrici de bere; are peste 1.400 de angajati si cel mai vast portofoliu: 11 marci si peste 50 de produse.

Investitiile realizate de Brau Union in Romania s-au cifrat la 175 milioane de euro de la intrarea pe piata, in 1998, si pana in iunie 2006. Recent, s-au investit peste 11 milioane de euro in fabrici de bere, la Constanta si Craiova. Incheiata la inceputul anului 2006, investitia de la Craiova s-a cifrat la 3,3 milioane EUR si a reprezentat punerea in functiune a unei noi linii de imbuteliere PET. Peste opt milioane euro au fost investiti in aceasta vara la fabrica din Constanta, obiectivul fiind triplarea capacitatii de productie a fabricii.

“Pentru 2006, estimam o crestere de 14% a pietei berii comparativ cu anul precedent, pana la 16 milioane hectolitri. Aceasta crestere va determina si dezvoltarea consumului anual de bere pe persoana la 74 l in 2006. Desi in crestere, consumul anual de bere pe persoana ramane scazut fata de alte tari (Republica Ceha cu 157 l, Germania cu 118 l, Austria cu 111 l, Belgia cu 96 l)”, au mai afirmat reprezentantii companiei

Citeste si:

Cele mai recente estimari Brau Union indica o crestere sustinuta a segmentului PET in 2006. Ambalajul PET a inceput cucerirea pietei din anul 2003. In 2005, ambalajul PET a detinut 33%, ajungand la sfarsitul lunii iunie la o cota de 40% din totalul pietei de bere.

“Desi initial au fost percepute ca o optiune ieftina de imbuteliere, ambalajele noastre PET au atras aprecierea consumatorilor. Credem ca eforturile noastre canalizate spre inovarea si imbunatatirea calitatii si aspectului ambalajelor PET au avut o contributie importanta la schimbarea acestei perceptii”, a mai declarat Edwin Botterman, Presedinte & CEO, Brau Union Romania.

Heineken N.V., compania mama a Brau Union Romania, a anuntat in data de 6 septembrie 2006 ca a obtinut o crestere organica la nivelul tuturor principalilor indicatori: 6,3% crestere organica a veniturilor; o crestere organica a EBIT (beia) de 10,4% si o crestere organica a profitului net (beia) de 13,7% pentru primele 6 luni ale anului in curs.

Al treilea producator de bere din Europa, si-a majorat profitul cu 26% in primele sase luni din 2006, compania raportand un profit net de 433 milioane de euro, sau 88 centi pe actiune, in crestere fata de cele 345 milioane euro (70 centi pe actiune) inregistrate in perioada similara din 2006. De asemenea, vanzarile au crescut cu 12 procente pana la 5,74 miliarde de euro.

Principalii competitorii ai Brau Union pe piata locala sunt Interbrew Romania (filiala InBev NV), Ursus Breweries (subsidiara SAB Miller Plc) si United Romanian Breweries Bereprod – URBB (subsidiara Carlsberg Breweries A/S).