Conceptul brandului SLooP, detinut de firma Loja Fructelor, a fost dezvoltat in urma cu patru ani fiind inspirat din apetitul in crestere pentru astfel de produse al consumatorilor europeni. Totul a pornit cu un research realizat timp de un an de Melania Damian, in urma discutiilor cu partenerii sai.

“E un brand dezvoltat local si produsele au fost create special pentru romani. A fost si greu si usor. Au fost momente de rascruce, momente intense de criza. In trei ani de zile am avut mai multe momente cand am stat de vorba cu proprietarii si ne-am intrebat daca sa ducem business-ul mai departe. Investitiile au fost mult mai mari decat am planificat initial, piata a reactionat mai greu la oferta noastra. Am experienta in inovare si stiam ca orice lucru nou este acceptat mai greu insa am avut anduranta si incredere. Hartiile si cifrele te pot impinge sa spui stop insa pasiunea si emotiile au primat si am decis sa continuam”, povesteste Melania Damian.

Nu intotdeauna inovatia vine de la liderii pietei

Daca initial au pornit de la ideea de a produce sucuri fresh de portocale, in final SLooP a debutat cu trei smoothie-uri.

“Sunt produse mai complexe, reprezinta o gustare, nu doar o bautura. Am calatorit mult, am observat ce se intampla la raft, tendinte, jucatori cheie, cum e publicul roman, ce isi doreste. Am locuit la Londra, eram consumator al categoriei, si m-a fascinat felul in care comunicau si mi-am dorit sa vad acest produs si in Romania. Am calatorit in Germania, Austria si Olanda. Nu ma uitam neaparat la liderii de piata, intrucat nu intotdeauna inovatia vine de la ei. Poate veni de la jucatorii mici care incearca sa se diferentieze”, explica Melania.

SLooP, produse in Romania? O varianta posibila in 2-3 ani

Sucurile SLooP sunt realizate in Olanda, materia prima provenind din toate colturile lumii. A existat si varianta unor furnizori locali de legume si fructe, insa tehnologia disponibila in Romania nu putea satisface la momentul respectiv dimensiunea business-ului.

“Am investit foarte mult in resurse umane si de marketing, a trebuit sa facem multa educatie fiind produse noi. Am inceput cu o productie in Austria, insa am avut multe sincope in procesul operational si probleme de consecventa in calitate. Si am ajuns in Olanda. Am vrut sa dezvoltam afacerea pana in momentul in care sa se justifice productia locala. O astfel de investitie isi face insa loc intr-un orizont de 2-3 ani”, afirma Melania Damian.

Brandul SLooP a devenit cunoscut odata cu listarea in marile lanturi de magazine. “Acolo a fost primul contact cu consumatorul. Avantajul nostru este ca retailerii isi doresc aceasta categorie in magazin, are una dintre cele mai mari rate de crestere in magazine”, mai spune business leader-ul SLooP.

Romanii nu intelegeau cum un produs proaspat are termen de valabilitate de 20 de zile

Cea mai mare provocare a fost in schimb scepticismul consumatorilor.

“Oamenii sunt educati, conectati la informatie in timp real, si cumva sunt sceptici la orice produs diferit. Nu intelegeau cum un produs proaspat are termen de valabilitate 20 de zile. Am explicat atunci care este diferenta intre tehnologii, tehnici de pasteurizare. Pretul este un subiect sensibil, insa este doar o parte a discutiei, cealalta este valoarea primita. Sunt oamenii cu venituri medii sau sub-medie care cumpara din cand in cand datorita avantajelor pentru sanatate pe care o ofera un astfel de produs”, considera Melania Damian.

Pretul unei sticle de SLooP ajunge pana la 8 lei.

Anul trecut, Loja Fructelor, companie controlata integral de compania Daily Vit Sal, inregistrata in Beirut, Liban, a avut pierderi de peste 200.000 de lei, potrivit datelor Ministerului de Finante. Cifra de afaceri a fost de 2 mil. lei, de sase ori mai mare fata de 2014.

“Pentru anul 2016, estimam o crestere semnificativa a acestui indicator, rezultatele de pana in acest moment ajutandu-ne sa putem lua in considerare cel putin o dublare a cifrei de afaceri pana la finalul anului. Pastram crescut nivelul investitiilor, planuind ca anul 2017 sa aduca cresterea veniturilor in masura sa le acopere si implicit sa incepem sa generam profit”, spune Melania Damian.

In 2015 categoria sucurilor proaspete din legume si fructe era estimata la 16 mil. lei sau 2 milioane de sticle. Desi predomina marcile private, acestea sunt in scadere, declara Melania Damian.

In trei ani piata se va dubla. As dori sa vad mai multe investitii din partea retailerilor, in vitrine ecologice, cu usa, in care fiecare sa aiba un loc decent de expunere. In categoria de produse proaspete de baut este o nevoie. Sanse egale pentru public de a alege”, conchide Damian.