Huawei, al treilea mare producator de smartphone-uri din lume in functie de vanzari, dupa Samsung Electronics si Apple, incearca sa concureze cei doi rivali nu doar in China ci si pe pietele externe, cum sunt cele din Europa si Orientul Mijlociu. Marja operationala a scazut in primele sase luni ale anului de la 18% in urma cu un an la 12%.

Huawei nu a dezvaluit si profitul net.

”Reducerea modesta a marjei operationale este in mare parte rezultatul investitiilor mai mari pentru sustinerea cresterii viitoare”, a declarat un purtator de cuvant al companiei chineze.

In primul semestru al anului trecut, veniturile Huawei au avansat cu 30% raportat la intervalul similar din 2014. Potrivit datelor firmei de cercetare a pietei Gartner, vanzarile de smartphone-uri ale Huawei au crescut cu 59%, la peste 28 de milioane de unitati, iar cota de piata a companiei a urcat de la 5,4% in urma cu un an la 8,3%.

In primele trei luni ale acestui an, liderul pietei, Samsung Electronics, a inregistrat o cota de piata de 23%, iar Apple de 15%.

Sursa foto: www.huawei.com