In martie, Alstom a primit un contract de 115 milioane de euro pentru livrarea a 28 de trenuri Coradia catre firma germana Transdev. Trenurile vor intra in exploatare incepand cu luna decembrie a anului 2018.

Tot in luna martie, Trenitalia a cumparat alte sase garnituri Coradia. Aceste trenuri ating o viteza de 160 km/h si au o capacitate de 300 de locuri.

Autoritatea de transport din regiunea germana Saxonia-Anhalt a lansat in luna aprilie o comanda pentru 52 de trenuri Coradia Lint, valoarea contractului ridicandu-se la 170 milioane de euro.

Pana in prezent, Alsom a vandut peste 2.200 de trenuri Coralia in mai multe tari, printre care Danemarca, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia sau Canada.

Alstom are proiecte de 230 milioane de euro

Alstom are proiecte de 230 milioane de euro

Alstom este prezent in Romania de peste 20 de ani, dar inca nu a reusit sa vanda niciun tren pe pe piata locala. Romania are 12.000 kilometri de cale ferata, dintre care o treime sunt electrificati, iar o treime sunt dubli.

Compania franceza are, in schimb, un contract pe 15 ani de mentenanta a metroului bucurestean, in valoare de 240 milioane de euro, care ii asigura circa o treime din afaceri, precum si alte acorduri comerciale in valoare de 230 milioane de euro.

Citeste si:

Exista insa posibilitatea ca un prim tren produs de Alstom sa circule in Romania in cursul anului 2016.

Tot in aprilie, compania germana DB Regio a cumparat opt trenuri produse de Alstom, a caror valoare este de 40 milioane de euro.

Mijlocul verii a adus un contract de 800 milioane de euro pentru Alstom din partea companiei olandeze NS. Aceste trenuri, denumite Intercity New Generation, pot atinge viteza de 200 km/h si vor incepe sa fie livrate din ianuarie 2020.

Inceputul lunii august a marcat semnarea unui contrat urias pentru Alstom, de aproximativ 900 milioane de euro. Acordul prevede livrarea a 150 de trenuri regionale catre Trenitalia. Primele garnituri vor fi livrate incepand din 2019. De asemenea, Alstom a vandut in 2016 peste 40 de tramvaie Citadis, in valoare totala de 160 milioane de euro. Cumparatorii tramvaielor sunt SNCF din Franta si Ciral din Algeria, o firma mixta formata din Alstom, Entreprise Metro d’Alger si Ferrovial.

Mersul cu trenul, ceva obisnuit in Occident, "un lux" in Romania

Sectorul cailor ferate din Romania a pierdut foarte mult teren in ultimii 25 de ani in special in raport cu transportul auto. Astfel, inainte de 1989, transportul feroviar reprezenta peste 80% din transportul total realizat in Romania, in timp ce ponderea a ajuns in prezent la doar 17%.

Totusi, si CFR investeste, desi conducerea Ministerului Transporturilor, actionarul companiei, considera acest mijloc de transport "un lux". Investitiile din 2016 ale CFR, anuntate chiar de directorul general al companiei de stat, ar fi de 13,5 milioane de lei. Banii nu vor fi cheltuiti pentru achizitia unor garnituri, ci pentru dotarea unor vagoane cu sisteme de aer conditionat.

Ministrul Transporturilor: Trenul este un lux

Ministrul Transporturilor: Trenul este un lux

Sursa foto: Alstom