Plaveti il inlocuieste in functie pe Gabriel Stoe, care fusese director interimar dupa demiterea lui Christian Heinzmann. Compania precizeaza ca Plaveti, care este si membru in Consiliul de Administratie, preia temporar atributiile de director general de vineri, 5 august, pana la incheierea procesului de selectie a unui director general al Tarom, care ar putea dura 4-6 luni.

"Intre timp, Consiliul de Administratie doreste sa lucreze in continuare in stransa legatura cu echipa executiva si a decis ca Dan Plaveti sa preia temporar atributiile de Director General, incepand din 5 august 2016 si pana la incheierea procesului de selectie. Dan Plaveti (...) are experienta manageriala in companii private si de stat si cunostinte solide in domeniul aviatiei, fiind absolvent al Facultatii de Aeronave", a anuntat operatorul aerian intr-un comunicat.

Noul sef interimar de la Tarom a fost anul trecut presedintele Consiliului de Administratie al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Totodata, in martie 2015 a fost numit administrator la CFR Calatori.

Consiliul de Administratie al Tarom a decis la 21 martie revocarea lui Christian Heinzmann din functia de director general si din cea de accountable manager al companiei si a lui Tiberiu Ticlea din functia de director administrativ. Decizia a fost motivata prin neindeplinirea unor masuri prevazute in contractul de mandat sau in planul de administrare al companiei, sustin actionarii.

Gabriel Stoe isi va relua functia de director financiar, in care fusese numit anul trecut, in urma unei selectii efectuate conform OUG 109 / 2011. Din martie 2016, el a preluat interimar si atributiile functiei de director general.

"O atentie deosebita este acordata evolutiei financiare a companiei, fapt reflectat de rezultatele financiare pentru primele sase luni din 2016, care se incadreaza in bugetul aprobat pentru acest an. Prin urmare, Consiliul de Administratie a decis ca Gabriel Stoe sa isi reia rolul de Director Financiar in cadrul Tarom, pentru a continua ameliorarea rezultatelor financiare si atingerea obiectivelor stabilite pentru 2016", precizeaza operatorul.

Citeste si:

Compania Tarom are o flota de 23 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare. Gradul mediu de incarcare al aeronavelor Tarom a fost anul trecut de circa 68%.

Tarom a incheiat anul 2015 cu o pierdere neta de 27,4 milioane de lei (6,1 milioane euro), in scadere fata de pierderea raportata in 2014 de 25 de milioane de euro, arata datele raportate de companie la Ministerul Finantelor.

Tinta companiei era sa treaca pe profit inca de anul trecut. Planul de management, aprobat in 2013 sub comanda managerului privat Christian Heinzmann, arata ca Tarom urma sa inregistreze un profit de 92 milioane de lei.

De asemenea, Tarom a raportat pentru 2015 o cifra de afaceri de 1,136 miliarde lei (256 milioane euro), in usoara scadere fata de 2014, cand afacerile operatorului au fost de 1,138 miliarde lei (257,6 milioane euro). Numarul angajatilor s-a redus de la 1.969 la sfarsitul lui 2014 la 1.880 la sfarsitul lui 2015.

Datoriile Tarom la sfarsitul anului trecut au depasit 228,7 milioane lei (50 milioane euro), in scadere fata de cele din 2014 (cand se ridicau 250,7 milioane lei).