Potrivit studiului, diferente „clare” de abordare au fost observate intre companiile mari si IMM-uri. Daca 74% dintre companiile mari au afirmat ca dezvoltarea sustenabila reprezinta o prioritate, numai 33% dintre IMM-uri au precizat acelasi lucru.

„In mod surprinzator, doar jumatate dintre companiile europene (53%) au declarat ca acest lucru e important in ansamblu”, potrivit studiului.

Scopul studiului a fost sa analizeze importanta dezvoltarii sustenabile si influenta acesteia asupra deciziilor de achizitii IT in randul companiilor si IMM-urilor.

Doar 23% dintre companiile europene utilizeaza calculatoare si imprimante eficiente energetic, chiar daca 68% declara ca aspectele legate de mediu sunt din ce in ce mai importante pentru organizatiile lor, conform Epson.

Epson Romania: Euro 2016 se face deja simtit in vanzari

Epson Romania: Euro 2016 se face deja simtit in vanzari

Companiile mari sunt dispuse sa utilizeze solutii IT eficiente energetic in proportie de 39%. In cazul IMM-urilor, doar 8% dintre ele ar cheltui bani in acest scop, motivul principal al reticentei lor fiind pretul.

Citeste si:

Companiile cel mai putin impresionate de aplicarea unor „practici de sustenabilitate” sunt firmele din sectorul serviciilor financiare. La polul opus se plaseaza sectorul educational, releva studiul.

Parerile "gresite" ale corporatistilor europeni

„Desi IMM-urile percep sustenabilitatea ca pe un cost si nu ca pe o oportunitate, contrariul e adevarat de multe ori”, spune Rob Clark, senior vice president al Epson Europe.

Potrivit lui Clark, o imprimanta cu laser poate reduce costurile cu electricitatea de pana la 96% fata de cele cu cerneala, fiind astfel mai putin poluante.

Mai mult, in randul respondetilor exista conceptia „gresita” ca imprimantele cu jet de cerneala consuma mai putina electricitate fata de cele cu laser.

Grupul Epson are peste 67.000 de angajati in 90 de companii din lume. In Europa, Epson anjajeaza 1.700 de persoane, iar in 2015 a avut vanzari in valoare de 1,57 miliarde de euro.

Sursa foto: Epson