“Accesul la informatie contureaza un consumator care poate oferi atat informatie brandului, cat si feedback instant. Brandul care imi va smulge cardul din portofel va fi brandul onest si cel care va comunica cu mine. Si nu cu o etica ipocrita”, a spus Cristina Diaconescu Parlitu, creative partner Foodwise Marketing, in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail.

Cristina Diaconescu Parlitu si Marilena Istratescu, CEO si fondator al grupului de comunicare Hello, au lansat anul trecut brandul Foodwise Marketing, specializat in zona de consultanta pentru branduri din industria FMCG. Dupa un an de la lansare grupul lucreaza cu circa zece clienti din industria food&beverages, printre care se numara Macromex (Edenia, Nestle, Ursus Breweries.

Marinela Istratescu

“Foodwise Marketing a aparut ca proces normal al experientei noastre de 15 ani in acest domeniu, suntem consultanti in FMCG de tot atatia ani. In 2010 am fondat Hello Group. In 2015 am lansat Foodwise, am simtit ca avem in ADN-ul nostru acest proiect. Credem foarte mult in specializare si deservim tot ce inseamna zona de comunicare integrata pe zona FMCG, construirea de brand identity si design, lansarea unor concepte de retail si HoReCa, management de evenimente, trade marketing, comunicare integrata. Suntem 22 de angajati in acest moment si o armata de colaboratori. Anual angrenam 2000 de specialisti”, a povestit Marilena Istratescu.

In opinia sa, brandurile din Romania se apropie treptat de consumator. Mai mult, odata cu popularitatea retelelor sociale acest consumator a invatat sa decida sa nu mai cumpere un produs sau sa denigreze un brand.

Brandurile anilor viitori vor fi etice sau nu vor mai fi

“Brandurile trebuie sa invete sa devina mai etice, daca nu sunt, sa lucreze la produse oneste, sa se implice in comunitate. Brandurile incep sa fie mai aproape de consumatori si incep sa angreneze comportamente pozitive (de tipul <<hai sa consumam responsabil>>, <<sa luam masa in familie>>). Brandurile au treaba”, sustine Istratescu.

La randul sau, Cristina Diaconescu Parlitu (foto jos) considera ca, pe viitor, comunicarea va trebui sa imbrace un mesaj personalizat, transmis multichannel.

Cristina Diaconescu Parlitu

“Nu mai mancam acelasi lucru toti cei aflati la masa de familie. Eu vreau ceva light, sotul vrea ceva cu carne, copiilor le gatesc folosind ingrediente bio. Consumatorul roman are nevoie de o adresare personala si personalizata. Este vorba de microtargetare: vom vorbi cu comunitati din ce in ce mai restranse, dar unite de aceleasi interese, nu vom mai lucra cu un target de bomba nucleara, ci cu un microtarget. Creativitatea va imbraca mesaje etice, brandurile anilor viitori vor fi etice sau nu vor mai fi. E cumva natural, brandul trebuie sa intoarca ceva inapoi comunitatii din care s-a nascut”, afirma Cristina Diaconescu Parlitu.

Grupul Hello a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa doua milioane de euro, nivel la care estimeaza ca se va situa si la finalul lui 2016.