„Tronsonul Frontiera-Curtici-Arad-Km. 614 devine astfel una dintre primele linii feroviare conventionale din lume echipate cu acest sistem modern de semnalizare feroviara”, arata Alstom intr-un comunicat.

Contractul convenit in 2012 si semnat cu un consortiu format din cinci companii, a presupus reabilitarea tronsonului feroviar de 41 de kilometri de linie dubla. Firmele care fac parte din consortiu sunt Astom, Swietelsky, Astaldi, Euroconstruct si Dafora.

Acordul a inclus lucrari de reabilitare a infrastructurii si suprastructurii feroviare, montare de instalatii de electrificare, semnalizari si telecomunicatii, precum si constructii civile.

Cu peste 140 de macazuri, Arad este un centru feroviar important pe culoarul Rin-Dunare (Coridorul IV pan-european). Un al doilea astfel de centru se afla in prezent in constructie la Simeria, urmand ca aceste doua centre, impreuna, sa poata gestiona traficul feroviar de la granita cu Ungaria si pana la Sighisoara, respectiv peste 350 de kilometri de cale ferata dubla, cu peste 30 de statii.

Citeste si:

Alstom este prezenta in Romania de peste 20 de ani si are in prezent circa 500 de angajati permanenti. Compania are in derulare sase proiecte de reabilitare a infrastructurii feroviare, in diverse faze de implementare, precum si mentenanta trenurilor metroului bucurestean.

Tranzactia din 2015 prin care americanii de la GE au preluat diviziile de energie ale Alstom, grupul francez a ramas in Romania cu o singura companie, Alstom Transport.

In 2015, cifra de afaceri a acestei companii a scazut semnificativ fata de 2014, ajungand la 370,2 milioane de lei (84,1 milioane de euro).

In acelasi interval, profitul net al companiei a crescut insa de aproape trei ori, de la 12,1 milioane de lei, la 34,7 milioane de lei in 2015 (7,8 milioane euro).

Sursa foto: Alstom Romania