Vanzarile la acelasi numar de magazine, un indicator importat in sectorul de retail, au crescut cu 5% in anul fiscal care s-a incheiat la finalul lui august, potrivit News.ro.

Ritmul de crestere este sub cel inregistrat in anul fiscal 2014-2015, cand cifra de afaceri totala a avansat cu 11%, iar cea la numar constant de magazine - cu 5%.

Ikea, grup care nu este listat la nicio bursa, are afaceri extinse in special in Europa, dar a precizat ca inregistreaza cel mai rapid ritm de crestere pe pietele din China, Australia, Canada si Polonia.

Grupul suedez este cunoscut pentru magazinele sale de dimensiuni foarte mari, construite in aproapierea marilor orase, in care vinde articole de mobila pe care cumparatorii trebuie sa le asambleze singuri.

Cea mai mare piata a Ikea a ramas in ultimul an fiscal Germania, urmata de Statele Unite.

In iunie, patronul Ikea, Peter Agnefjall, a estimat o crestere a vanzarilor cu 8-10% in anul fiscal 2015-2016 si a fixat ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 50 miliarde euro in 2020.

Citeste si:

Ikea a anuntat ca va deschide in acest an noi magazine in India si in Serbia si va continua integrarea vanzarilor in magazine cu cele online.

In perioada septembrie 2015-august 2016, Ikea a deschis 12 noi magazine si 19 puncte de colectare si de comenzi.

Grupul are, in prezent, 340 de magazine in 28 de tari.

In Romania, grupul suedez a deschis in 2007 primul si singurul magazin in nordul Bucurestiului, in zona comerciala Baneasa. Pe piata de mobila, estimata la 700 de milioane de euro in 2015, IKEA concureaza cu Lemet, Casa Rusu, Mobexpert, kika, Elvila si alti jucatori mai mici.

Anul trecut, Ikea a anuntat ca va mai deschide un magazin in Bucuresti, pe bulevardul Theodor Pallady, la iesirea din Capitala spre Autostrada Soarelui.