Drumul catre un skyscraper cu numele inventat de tine stralucind pe terasa este un carusel in care te-ai urcat dar nu stii ce ti se va intampla sic el mai important este sa nu cobori niciodata din el. Pentru ca atunci cand iti doresti ceva cu adevarat nu renunti atunci cand solutiile par sa nu existe.

Astazi, Harley Davidson este o companie in valoare de 8,9 miliarde de dolari, cu reprezentante in toata lumea, insa drumul spre succes nu a fost deloc usor.

Povestea motocicletelor Harley Davidson a inceput ca o afacere de familie intr-un sopron din Milwakee, in anul 1903, cand Bill Harley, Walter Davidson si Arthur Davidson au pus bazele companiei. Cei trei tineri au luptat pentru visul lor de a construi o motocicleta mai rapida si mai puternica decat toate celelalte, si au concurat direct contra celui mai mare producator de motociclete al vremii, Indian Motorcycles, chiar pe pista de curse. Walter Davidson, era departe de a fi un CEO rigid, urcand pe motor in primele curse pe motodromurile din America. Tocmai acest tip de implicare a ajutat compania sa dobandeasca notorietate si sa creasca.

Drumul anevoios al antreprenoriatului catre success merita fiecare secunda – uneori momentele care ni se intiparesc in minte sunt cele in care am reusit sa gasim o rezolvare pentru o situatie care parea ca nu are rezolvare. Sigur, presiunea, noptile nedormite si amenintarile pe care ni le asumam atunci cand ne rezumam la totul sau nimic sunt ingrediente de baza. Dar daca iti doresti cu adevarat sa ai succes, riscul este un bun prieten si ar fi bine sa stii asta inca de la bun inceput.

Citeste si:

In 1903 Indian parea de neinvins, motocicletele produse atingand 90 km/h. Compania vindea deja 500 de motociclete anual, iar zece ani mai tarziu aveau sa vanda nu mai putin de 32.000. Totusi, pana in 1920 compania celor 3 tineri din Milwakee devenise cel mai puternic producator de motociclete gratie tehnologiei superioare dezvoltate si perseverentei celor trei antreprenori. Cu 28,198 de unitati produse si reprezentante in 67 de tari, compania a luat avant in epoca jazzului, creand prima motocicleta care a reusit sa depaseasca 160 de km/h. Mai mari, mai zgomotoase, motocicletele Harley Davidson au castigat treptat respectul fanilor, pe care au reusit sa il pastreze si in cele mai dificile momente.


Harley Davidson a reusit sa depaseasca cei mai puternici competitori si sa treaca cu bine de Primul Razboi Mondial ca furnizor al Armatei Americane¸iar cel mai mare test pentru companie a venit odata cu Marea Criza din 1929. A fost o lectie de supravietuire si adaptare pe care compania si-a asumat-o, introducand noi vehicule ca servi-car sau construind centrale electrice pornind de la tehnologia dezvoltata de motoarele Harley, fara a renunta insa la motocicletele care le adusesera faima, in ciuda scaderii dramatice a vanzarilor (de la 21.000 in 1929 la 3703 in 1933). Doar doua companii producatoare de motociclete au reusit sa depaseasca Marea Criza, iar Harley a fost una dintre ele, continuandu-si ascensiunea cu motociclete cu motoare tot mai mari si mai zgomotoase si un grup de fani tot mai loiali.

Urmareste aceasta lectie de antreprenoriat in productia Harley and The Davidsons care aduce la viata inceputul companiei, adrenalina curselor de pe motodromurile imbibate in ulei, tensiunea competitiei din afara pistei. Miniseria in trei episoade filmata de Discovery Channel in Romania, printr-o colaborare cu Studiourile Castel Film, urmareste evolutia Harley Davidson de la un “start-up” din Milwakee la cea mai mare companie producatoare de motociclete din lume, un brand-simbol al Americii. Primul episode a rulat deja pe 11 septembrie iar urmatoarele doua episoade vor putea fi urmarite duminica, de la 22:00, pe 18, respectiv 25 septembrie, iar istoria de mai bine de o suta de ani a companiei care a depasit crize economice si Razboaie Mondiale poate oferi cateva lectii importante despre perseverenta si curaj in business celor care isi doresc sa devina antreprenori.