Altex, liderul pietei de retail offline din Romania, a obtinut anul trecut venituri totale de 1,97 miliarde lei (438 milioane euro), in crestere cu 30,5% fata de 2015, cand au fost inregistrate venituri totale de 1,51 miliarde lei (340 milioane euro), potrivit datelor trimise la Ministerul Finantelor. Din punctul de vedere al afacerilor, anul trecut a fost similar cu 2008, fiind cei mai buni ani din istoria companiei. In 2016, pe fondul cresterii consumului, performanta va fi depasita, estimeaza compania, conform News.ro.

”Cresterea creditarii si scaderea TVA au fost principalele motive care au dus la cresterea vanzarilor in primele sase luni peste ritmul pietei. Piata a crescut, probabil, cu 15%”, a spus Varsa.

Insa compania se asteapta ca ritmul de crestere a vanzarilor sa fie mai mare in a doua jumatate a anului, in conditiile in care, in mod traditional, 40% dintre vanzarile retailerilor au loc in primul semestru, iar 60% in al doilea. Potrivit Altex, cosul mediu de cumparatturi a crescut cu circa 25% in acest an, de la circa 80 de euro anul trecut, la 100 de euro in prezent. Vanzarile online au inregistrat si ele o evolutie buna.

”In 2015, ponderea vanzarilor online a fost de 20% din total, acum a ajuns la 25% si va continua sa creasca”, a declarat directorul de marketing al Altex, Tia Ghinea.

Citeste si:

In 2017, acest procent ar putea ajunge la 30%, estimeaza compania. O schimbare in comportamentul cumparatorului o reprezinta scurtarea perioadei de schimbare a produselor, subliniaza reprezentantii Altex. In cazul smartphone-urilor, perioada medie de schimbare a ajuns la un an.

In prezent, cele mai dinamice segmente pentru retaileri sunt electrocasnicele mari si smartphone-urile, potrivit reprezentantilor companiei.
Altex a ajuns la o retea de 94 de magazine in prezent, iar sub brandul Media Galaxy opereaza 19 magazine. Pana la finalul anului vor mai fi deschise doua magazine Altex, unul in Bistrita-Nasaud, iar celalalt in centrul comercial Veranda Mall din zona Obor, dezvoltat de o companie controlata de familia Pogonaru.

In retailul offline, principalul concurent al Altex este Flanco. Pe zona de online, unde liderul pietei este eMag, Altex se afla in topul celor mai importanti trei retaileri. Retailerul a lansat joi o noua campanie sub sloganul ”Fara teama ca cineva stie un pret mai bun. Daca gasesti in alta parte mai ieftin, iti dam de 2X diferenta”. Compania va fi comunicata integrat, pe toate canalele de comunicare: TV, radio, in-store (in magazine) si online.