Parintii incep pregatirile pentru un nou an scolar din timp, de la inceputul lunii august, iar varful este in perioada 8-12 septembrie. Cumpara in principal ghiozdane si penare, achizitiile continuand si dupa aceasta perioada, pe baza necesarului primit de la cadrele didactice. Listele contin in principal rechizite consumabile (pixuri, creioane, caiete etc.).

Cele mai cautate articole au fost ghiozdanele si rucsacurile, avand o crestere de peste 65% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile in sezonul Back to School 2016 fata de aceeasi perioada a anului trecut au crescut cu 20%, iar vanzarile in sezon cresc de 3-4 ori fata de o perioada normala. Valoarea medie a unui bon este de 12 euro”, a spus pentru wall-street.ro Amalia Buliga.

In general, pregatirea unui copil cu rechizitele necesare, luand in calcul un ghiozdan si lista completa de rechizite, costa in medie 300 lei. Lista contine toate articolele necesare unui elev: de la penar, caiete, instrumente de scris si desen, pana la etichete si coperte.

”Ghiozdanele si rucsacurile au fost vedetele acestui sezon, preturile lor incepand de la 49 lei. Alaturi de ele, printre preferintele cumparatorilor au fost si rechizitele cu licenta: Soy Luna, The Secret Life of Pets, Zootropolis. Cautate au fost si ghiozdanele echipate cu produse de baza pentru gradinita – Frozen/Mickey Mouse (59,9 lei) si pentru scoala – Spider-Man/Frozen (119,9 lei)”, puncteaza CEO-ul Diverta.

Diverta

Un caz special a fost reprezentat de adolescenti, care s-au orientat anul acesta catre ghiozdane neconventionale: Mad Pax, cu modele embosate, cu tepi, cornete de inghetata sau bule. Acestea au preturi cuprinse intre 300 lei si 460 lei.

Citeste si:

”In general parintii incearca sa se orienteze mai mult catre magazine specializate, cu game foarte variate. Parintii constientizeaza importanta unui ghiozdan pentru sanatatea spatelui copilului si cauta in special branduri cunoscute, de o calitate superioara cum sunt cele de la Herlitz”, subliniaza Amalia Buliga una dintre tendintele observate in acest an.

In sezonul Back to School vanzarile de rechizite reprezinta 80% din vanzarile de papetarie, in cazul Diverta.

Ne pregatim pentru sezonul Back to School cu mult inainte de vacanta de vara, inca din luna martie. Pregatirea implica un proces complex care urmeaza drumul de la anticiparea trendurilor pentru anul scolar viitor, pana la plasarea comenzilor si livrarea produselor in magazine. Gama noastra cuprinde peste 10.000 de produse, iar toate produsele pot fi achizitionate si de pe website-ul Dol.ro”, adauga Buliga.

In fiecare an oferta Diverta cuprinde 30% produse noi in cazul raionului de papetarie. Restul rechizitelor raman constante in proportie de 90%.

Afacerile retailerului Diverta urmeaza un trend pozitiv, vanzarile ajungand la aproximativ 10 mil. euro. Mai mult, toate cele 23 de magazine sunt pe profit, ceea ce face ca pe lista de obiective ale companiei sa reapara cuvantul ”expansiune”, afirma Amalia Buliga intr-un interviu anterior.

Cu toate magazinele pe profit, Diverta se uita din nou la expansiune

Cu toate magazinele pe profit, Diverta se uita din nou la expansiune