In 2009, Adrian Boana, un tanar antreprenor cu experienta in retailul de fashion isi lansa propria afacerea cu costume barbatesti, London Tailors, dupa ce anterior adusese pe piata romaneasca trei branduri internationale. Pornit cu o investitie initiala de 250.000 de euro, business-ul are astazi vanzari de aproximativ 850.000 de euro, iar pentru anul viitor antreprenorul estimeaza o crestere de peste 10%.

Adrian Boana a decis sa-si lanseze propriul brand de articole vestimentare dupa ce, in anul 2006, a reprezentant brandurile straine Ramsey, Tiffi si Cerutti pe piata romaneasca. Odata cu venirea crizei economice, companiile straine si-au retras sprijinul necesar pentru a sustine business-urile in Romania, iar Adrian s-a trezit fara parteneri in afacerile locale. A decis atunci ca este momentul sa puna pe picioare propria afacere: “Am hotarat sa nu mai investesc in brandul altei companii si sa pornesc la drum cu ceva propriu, pe care sa-l dezvolt in maniera pe care mi-o doream”, povesteste acesta.

Absolvent al Facultatii de Chimie, antreprenorul a lucrat doar in retail, prin urmare s-a orientat spre acelasi domeniu cand si-a lansat afacerea, in 2009. London Tailors a pornit cu o investie initiala de 250.000 de euro, desi antreprenorul declara ca a investit continuu de-a lungul celor aproape sapte ani de existenta, cea mai recenta investitie fiind relocarea magazinului din Baneasa Shopping City, de altfel singura unitate a retailerului, intr-o artera mult mai tranzitata si cu o suprafata mult mai mare.

In 2009, Adrian deschidea primul magazin London Tailors, iar anul urmator inaugura o a doua unitate in Cluj, in locul magazinului Ramsey. Flagship-ul Cerutti de pe Calea Victoriei a fost inchis, iar antreprenorul declara ca varianta sa reloce acolo operatiunile London Tailors a fost exclusa din start, din cauza faptului ca la acel moment comertul stradal nu mai performa.

In 2011, Boana deschide un magazin outlet in cadrul Fashion House Center Bucuresti si un magazin online. In prezent, reteaua London Tailors cuprinde doar magazinul din Baneasa, outlet-ul si magazinul online. In magazinul outlet, produsele London Tailors se vand cu reduceri de pana la 50%, iar anul trecut acesta a inregistrat o cifra de afaceri de 80.000 de euro.

Pentru viitor, antreprenorul analizeaza posibilitatea de a deschide alte magazine, insa extinderea in plan fizic nu este o prioritate pentru London Tailors. “Mai mult decat sa deschidem noi magazine ne-ar interesa extinderea pe plan international. Nu avem un numar de unitati la care vrem sa ajungem deoarece ne intereseaza cele care pot fi performante, e simplu sa deschizi, sunt destule centre comerciale in Romania, dar importante sunt vanzarile pe care le inregistreaza”, explica Boana.

Dintre toate cele trei unitati ale London Tailors, magazinul din Baneasa Shopping City are cele mai mari vanzari. Anul trecut, unitatea a vandut costume si articole barbatesti in valoare de 850.000 de euro. Pe langa costumele barbatesti made to measure pe care le propune, magazinul comercializeaza si articole ready to wear, de la o gama ce cuprinde atat costume, cat si camasi, pantaloni, veste si accesorii. De altfel, articolele din ultima categorie sunt cele mai bine vandute in cadrul London Tailors, valoarea unei comenzi medii fiind de aproximativ 1.300 de lei.

Articolele vestimentare sunt realizate in proportie de 80% in fabrici si ateliere de croitorie din Italia, restul fiind fabricate in Spania sau Turcia. Materialele sunt achizionate de la branduri precum Cerutti, Vitale Barberis sau Loro Piana. Preturile variaza in functie de tipul articolului, daca este ready to wear sau made to measure, pentru un costum acestea pornind de la 1.200 lei si ajungand la 3.000 de lei.

Pentru anul in curs, antreprenorul estimeaza o crestere a afacerii de peste 10%, iar pentru al doilea semestru al acestui an London Tailors preconizeaza vanzari de 1,3 milioane de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri