Dupa Revolutie, familia Simiz punea bazele unei afaceri in industria textila care avea sa devina, doua decenii mai tarziu, unul dintre cei mai mari producatori de articole vestimentare din Romania. Astazi, Pandora Prod are clienti precum Massimo Dutti, Hugo Boss, Cos sau Ted Baker si afaceri de 44 milioane euro, in crestere de la an la an, dupa ce a renuntat la lohn si s-a orientat catre produse integrate.

Istoria business-ului Pandora Prod incepe in 1994, cand familia Simiz porneste o afacere proprie si renunta la un parteneriat din domeniul textilelor, inceput in 1991 impreuna cu un alt antreprenor local. In afacerea familiei se implica si cei doi fii, pana cand, in 2013, la conducerea companiei ramane Dorel Simiz, iar restul membrilor se retrag.

Ca multe alte fabricii de confectii, Pandora Prod incepe productia in sistem lohn, lucrand pentru branduri straine, pana cand in 2008, decide sa renunte la acest mod de lucru.Aveam nevoie de plusvaloare care sa poata sustine costurile. Productia in lohn aduce o plusvaloare mica, o posibilitate redusa de a sustine anumite niveluri salariale sau un anumit portofoliu de comenzi si nu iti poate permite investitii pe termen lung”, explica Dorel Simiz.

Din 2008, productia Pandorei, care merge in totalitate la export, este reprezentata de produse integrate, dezvoltate si realizate in fabricile locale. Parteneriatele incheiate cu clienti precum Massimo Dutti, Hugo Boss, Cos, Ted Baker, Moschino sau Victoria Beckam ii permite producatorului roman sa intervina in design-ul sau constructia hainelor realizate.

Antreprenorul local isi achizioneaza singur tesaturile, accesoriile, dezvolta si realizeaza produsele pornind de la schita oferita de clienti. De multe ori, acesta intervine chiar si in design-ul pieselor: “Parteneriatul presupune un punct de vedere de-al lor si unul de-al nostru. De exemplu, daca ei aleg un design si noi avem o alta pozitie in exprimarea tehnologica a produsului, ne confruntam cu situatii cand designerul modifica aspectele tehnice ale produsului. De fapt asta astepta ei, sa vii in sprijinul lor cu propriile pozitii tehnologice”, explica Simiz.

De-a lungul celor peste douazeci de ani de existenta, familia Simiz a investit “cateva milioane de euro” in Pandora Prod, iar daca in ‘94, afacerea pornea cu zece angajati, in prezent are 1.000 de muncitori, doua fabrici de productie, in Focsani si Tecuci, si afaceri in crestere. Anul trecut a avut o cifra de afaceri de 44 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2014.

In fabricile Pandora Prod se realizeaza produse outwear, care pot fi purtate in exterior, jachete, paltoane, impermeabile, pardesie si sacouri. “Avem o specializare catre produse complexe, iar pentru a face astfel de produse avem nevoie de personal calificat. Nu vorbim de o camasa pe care o poti tehnologiza in proportie de 90%, apar proceduri noi si vrem sa ne dezvoltam in aceasta directie”, spune Dorel Simiz.

Pandora Prod are in portofoliu aproximativ 16 clienti, mari branduri internationale, din categoria premium-high, si o capacitate de productie de 700.000 de articole pe an. Pentru anul in curs, antreprenorul roman nu estimeaza o crestere, ci o mentinere la acelasi nivel, iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana si devalorizarea lirei sterline afectand 10% din business-ul Pandora Prod.

Sursa foto: Andor Bujdoso/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri