EasyJet, operatorul birtanic low-cost, estimeaza un declin de pana la 29% al profitului in anul fiscal incheiat la sfarsitul lui septembrie, din cauza atacurilor teroriste din Europa care au redus rezervarile de bilete si a deprecierii lirei sterline, in urma votului pro-Brexit al britanicilor, transmite MarketWatch.

EasyJet estimeaza un profit inainte de taxe de 490-495 de milioane de lire sterline, fata de 686 de milioane de lire in anul fiscal precedent, acesta urmand sa fie primul declin dupa 2009. Expunerea mai mare a EasyJet la destinatii afectate de probleme de securitate, repectiv la Egipt, Turcia si orasele franceze Paris si Nisa, au facut ca transportatorul aerian sa inregistreze rezultate mai slabe decat rivalul low-cost Ryanair.
Directorul general al EasyJet, Carolyn McCall, a afirmat in iulie ca operatorul traverseaza una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani, conform News.ro.

”Am fost afectati in mod disproportionat de evenimentele extraordinare din acest an, dar reteaua noastra excelenta, controlul costurilor si initiativele referitoare la venituri si situatia financiara solida sustin increderea in afacerea noastra”, a declarat joi McCall.

Deprecierea lirei sterline la minimul ultimilor 31 de ani a avut un impact de 90 de milioane de lire asupra profitului anual, a precizat compania, ale carei actiuni s-au depreciat cu 35% dupa referendumul referitor la apartenenta Marii Britanii la UE.

Sursa foto: Jaromir Chalabala / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri