“MOL intentioneaza sa majoreze utilizarea de materii prime in petrochimie la 3 milioane de tone si sa patrunda pe noi segmente de produse. Investitiile din chimie si petrochimie se vor baza pe tipurile de produse actuale ale rafinariilor Grupului MOL”, a anuntat vineri grupul.
MOL urmareste totodata sa se plaseze intre primele 25% de companii din Europa in functie de eficienta generala si sa imbunatateasca in continuare eficienta energetica, conform News.ro.

De asemenea, compania are ca obiectiv o diversificare semnificativa a operatiunilor sale de rafinare pana in 2030.

“MOL are ca obiectiv cresterea graduala a ponderii produselor altele decat carburantii, la peste 50% pana in 2030 (de la nivelul actual sub 30%), prin proiecte de investitii concentrate in special pe zona lantului valoric din chimie si petrochimie”, precizeaza oficialii MOL.
In ceea ce priveste segmentul de retail, MOL vrea sa-si dezvolte reteaua de benzinarii din regiune.

MOL isi va transforma astfel operatiunile de retail intr-o platforma de furnizare de ”servicii de mobilitate”.

“Obiectivul este ca jumatate din veniturile segmentului retail/mobilitate sa fie generate de noile servicii legate de mobilitate, iar serviciile catre clientii finali sa aduca o treime din EBITDA la nivel de grup pana in 2030”, arata compania.

Mai mult, noua strategie pe termen lung prevede ca MOL sa investeasca in noi directii de afaceri, astfel incat acestea sa genereze circa 10% din EBITDA la nivel de grup pana in 2030. Noul portofoliu este preconizat sa genereze un flux de numerar pozitiv pana in 2030.

Citeste si:

“Numarul benzinariilor din reteaua noastra a crescut de la 450 la peste 2.000, astfel ca astazi servim zilnic 1 milion de clienti. Obiectivele strategiei noastre au fost atinse. Insa cu siguranta nu ne vom opri aici”, spune Zsolt Hernádi, presedinte-director general al Grupului MOL.

Grupul MOL are operatiuni in peste 30 de tari si aproximativ 25.000 de angajati in intreaga lume. Grupul controleaza patru rafinarii, doua unitati petrochimice si o retea de peste 2.000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 10 tari, din care peste 200 in Romania. Vanzarile retail ale Grupului MOL in Romania - incluzand carburanti, GPL si lubrifianti - au crescut cu 16% in volum in prima jumatate a acestui an, la 311.000 tone, ca urmare a mediului economic favorabil, se arata in raportul semestrial al Grupului MOL.

MOL are o retea de peste 200 de benzinarii in Romania. Anul trecut, vanzarile MOL de carburanti, GPL si lubrifianti de pe piata romaneasca au crescut cu 17% comparativ cu anul precedent, pana la 586.000 de tone, in special ca urmare a extinderii retelei de benzinarii.