Targetare: fiti relevanti si evitati risipa de bani

Targetare: fiti relevanti si evitati risipa de bani

In conditiile in care 49% dintre consumatorii Millenials au abandonat un program de loialitate care cuprindea mesaje irelevante pentru acestia, comerciantii si furnizorii de plati ar trebui sa mizeze pe o targetare adaptata publicului – tinta pentru a fi relevanti si pentru a nu „risipi banii”, a spus Elena Ungureanu, deputy director Visa Europe.

68% din consumatori nu vor sa primeasca reclame online care nu ii intereseaza. Mai mult, 49% din consumatorii din generatia Millenials au abandonat un program de loialitate care le aducea mesaje irelevante.

„Trebuie sa ne uitam foarte bine pe cine sa targetam astfel incat sa fie relevante mesajele si sa nu aruncam banii. Consumatorii nu isi doresc experiente de plata ci experiente cat mai simple”, a spus Elena Ungureanu.

Pe de alta parte, 70% dintre cei intervievati prefera sa cumpere din magazinele fizice, decat online. Ecosistemul in care evoluam insa se schimba, la fel si modalitatea in care facem plati.

Marius Costin

La randul sau, Marius Costin, country manager PayU Romania, mizeaza pe educarea pietei spre platile online. „Ai un gol stomac atunci cand nu poti sa faci plata. Ceea ce trebuia sa fie o experienta de cumparare buna se transforma intr-un esec, plata as indrazni sa il aseman cu desertul de dupa cina. As pune foarte mult accent pe zona de educatie a clientilor pentru a incuraja plata cu cardul. Noi trebuie sa cream impresia de <<don’t worry business>>”, a punctat Marius Costin.

Branduri etice si sustenabile

Branduri etice si sustenabile

Brandurile spre care se indreapta generatiile Y si Z sunt acelea care sustin cauzele in care tinerii cred si care creeaza produse etice si sustenabile, in cooncordanta cu caracteristicile si dorintele acestora de a face lumea un loc mai bun, a declarat Mara Cristina, brand manager miniPRIX.

Aceasta a definit generatiile Y si Z ca fiind tinerii care apreciaza sinceritatea, intentia si lucrul bine facut si nicidecum grandomania si aroganta lucrurilor facute cu multi bani. „Suntem o generatie sharing, ne place sa impartasim si sa impartim totul, de la cele mai intime informatii pana la produsele si serviciile pe care le folosim. Am creat si un nou tip de economie, shared economy, iar atunci cand avem un vis suntem in stare sa ne mobilizam foarte repede si in numar foarte mare. Ce vrem de fapt? Sa pastram imaginea idilica a naturii, sa fim corecti fata de generatiiile urmaore, vrem dezvoltare sustenabila, toleranta si diversitate, nicidecum discriminare”, spune Mara Cristina.

Continut video si live streaming

Continut video si live streaming

"E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.

Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.

Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.

Premii in bani atrag in continuare, din nefericire

Premii in bani atrag in continuare, din nefericire

Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact, considera ca „premiile in bani atrag in continuare, din nefericire, consumatorii”. In acest context, o campanie realizata de Albalact care a beneficiat de o mare popularitate a fost una inca producatorul a oferit premii precum masini sau frigidere.

"Produsul de baza e consumat in egala masura de toate categoriile de varsta. Iaurturile cu fructe sunt preferate de generatiile tinere, ei sunt mai deschisi sa incerce produse noi cu care generatiile mai in varsta nu au fost obisnuite", completeaza Cristina Miclea.

Review-uri video

Review-uri video

„Facem un an pe piata, insa partea de video este la noi importanta, fiecare produs are review video. Am trecut de afaceri de 3 milioane de euro, generatia targetata este Millenials. Ne-am bazat pe produse, am mizat pe acest lucru, piata de fashion nu era suficient de diversificata pe brandurile pe care le vindem noi”, explica Raluca Radu, country manager Answer.ro, care puncteaza faptul ca 45% din clienti fac parte din generatia veche.

Un smartphone si asocierea cu un stil de viata sanatos

Un smartphone si asocierea cu un stil de viata sanatos

„Suntem din ce in ce mai interesati de stilul nostru de viata, 9 din 10 romani au luat masuri in acest sens in ultimele 12 luni. 52% au trecut spre o alimentatie sanatoasa, 47% au facut mai multa miscare, 44% au baut mai multa apa. 56% nu vor sa se mai streseze anul viitor”, arata datele unui studiu prezentat de Andrei Canda, research consultant iSense Solutions.

Gadget-urile influenteaza un stil de viata sanatos, 24% intentionand sa achizitioneze pe viitor un ceas inteligent.

„Importanta smartphone-ului in procesul de cumparare creste. 81% dintre consumatorii tineri cauta informatii de pe un smartphone, 34% cumpara produse saptamanal de pe un astfel de device”, arata studiul iSense Solutions.

De asemenea, pentru 8 din 10 consumatori sunt interesati sa participe in programe de loializare a retailerilor, modalitatea preferata fiind cardurile de fidelizare.

„Proximitatea este unul dintre cei mai importanti factori in alegerea magazinului in care cumpara. Ca sa fii aproape de consumator si buzunarul lui trebuie sa fii aproape de el. Ce ar cumpara in viitor printr-o aplicatie mobila sunt produse electronice, cosmetice, imbracaminte, incaltaminte. Tinerii sunt dispusi sa cumpere mai orice prin telefon mobil”, arata Andrei Canda.

Generatia Y - generatia celor 5 device-uri

Generatia Y - generatia celor 5 device-uri

In timp ce generatia Z este conectata la doua deviceuri simultan (conform unui studiu Google), generatia Y este conectat la 5 device-uri. De asemenea, cei din categoria Y comunica mai mult prin imagini si sunt orientati spre creare de continut, in timp ce generatia Z comunica prin text si imagini. Millenials sunt preocupati de viitor, realisti si vor sa obtina succesul in viata profesionala, spune Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe.

Desi despre generatia Millenials se vorbeste la modul general, exista cateva mari subcategorii, cu afinitati si comportamente diferite:

  • Achievers: pentru care conteaza statutul social, care consuma branduri premium si au o preocupare evidenta pentru succes. Se observa multe asemanari cu generatia X
  • Family centric: o categorie semnificativa ca proportie din total, mult mai evidenta in Romania decat in alte tari, din cauza rupturii comuniste. Sunt tinerii casatoriti, preocupati de stabilitate si planificare pe termen lung, angajati, cu venituri peste medie.
  • Idealist: inca o categorie de nisa, cu preocupari precum voluntariatul, nu cred in branduri, au venituri instabile.
  • Juggler: studenti sau proaspeti absolventi, fara venituri sau cu unele foarte mici, dornici sa experimenteze si sa isi asume riscuri.

Internet of Things

Internet of Things

Mihai Cosma, Head of Solution Architecture Kapsch Romania, afirma ca generatia Millenials nu mai este atat de interesata de achizitionarea unei masini, prefera in schimb sa o inchirieze, sa o foloseasca cateva zile pentru a vedea cum functioneaza, iar ulterior sa o returneze.

Alte trenduri care influenteaza noile modele de business sunt beneficiile post-vanzare, customizarea produselor pentru fiecare client in parte, digitalizarea, disponibilitatea si agilitatea de a oferi si alte produse, complementare cu oferta retailerului, precum este cazul Lego, care pe langa jucarii, produce si filme, mai spune Cosma.

Black Friday incepe sa piarda din stralucire?

Black Friday incepe sa piarda din stralucire?

Pentru Mihai Patrascu, fondator si CEO evoMAG, Black Friday reprezinta un eveniment „care da peste cap compania”. „Lucram non-stop pentru a face foarte multe comenzi, sa le trimitem prin curier cat mai repede. Ne-am mutat intr-un spatiu dublu pentru Black Friday, 90% din stocul pentru aceasta perioada e pe drum sau deja ajuns”, afirma Mihai Patrascu.

Pentru Vector Watch anul acesta este primul in care compania va organiza Black Friday, eveniment de la care asteapta vanzari de „minim trei ori mai mari” comparativ cu o perioada normala.

Rares Florea

„Si pentru noi Black Friday este un eveniment de suferinta. Este primul an in care vom participa. Vrem sa vindem de minim trei ori mai mult decat intr-o perioada normal0. In ultima perioada ne-am concentrat pe comunitati si vrem sa ne ducem si spre tineri. Am mers la festivaluri – Untold, SummerWell”, a afirmat Rares Florea, director comercial pe zona Europa Centrala si de Est.

Tinerii din generatia Millenials dau batai de cap pe partea de recrutare

Tinerii din generatia Millenials dau batai de cap pe partea de recrutare

Una dintre principalele provocari ale FAN Courier este legata de resursa umana, in conditiile in care media de varsta in logistica este din ce in ce mai mare. „Noi, cei care lucram in logistica, imbatranim iar tineretul nu mai este atras de acest domeniu, au altele de care sunt interesati”, afirma Nadir Balasel, director adjunct la FAN Courier.

,,Tinerii sunt foarte putin interesati, nu sunt genul care studiaza din pasiune pentru o astfel de meserie. Asa ca avem in plan o scoala de curierat, facuta de noi, deoarece nu avem de unde lua oameni. Ne-am gandit si sa relocam forta de munca din zone precum Moldova, partea de sud sau Valea Jiului, spre Ardeal”, a enumarat Balasel cateva dintre solutiile avute in plan.

Claudia Badea

La randul sau, Claudia Badea, manager cora Lujerului, spune ca retailerul intampina probleme in privinta recrutarii angajatilor pe partea de comert fizic, insa pe online nu exista astfel de piedici, intrucat personalul intern se arata foarte interesat de conceptul de drive.

„Vrem si noi sa recrutam din zone limitrofe. Este pacat ca s-au desfiintat scoli de meserii. In comertul offline angajatii tineri renunta foarte usor intrucat li se pare greu, le este teama pentru responsabilitatea pe care o vor avea”, puncteaza Claudia Badea.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography