Black Friday - Vinerea Neagra - este ziua care urmeaza Zilei Recunostintei in Statele Unite si care deschide sezonul de cumparaturi de Craciun. Comerciantii romani au preluat acesta sarbatoare, care in acest an are loc in data de 18 noiembrie. Totusi, unii retaileri anunta reduceri si inainte sau dupa ziua evenimentului.

Cele mai mari companii care ofera reduceri cu ocazia Black Friday in Romania sunt eMag.ro, evoMag, Elefant.ro sau Flanco, scrie News.ro.

“Ne dorim sa surprindem cat mai multi oameni atunci cand ne viziteaza magazinul si suntem increzatori ca preturile produselor Ikea sunt accesibile pentru toate buzunarele tot timpul anului, nu numai in perioada Black Friday”, se arata in raspunsul Ikea Romania.La inceputul lunii noiembrie, directorul Ikea pentru Europa de Sud-Est, Stefan Vanoverbeke, anunta ca Ikea vrea sa deschida inca opt magazine in Romania pana in 2025, iar primul care va fi inaugurat va fi magazinul de pe Bulevardul Theodor Pallady din Bucuresti, la sfarsitul anului 2018, dupa o investitie de peste 80 milioane euro.

Magazinul din zona Pallady, al doilea din Capitala si din Romania, va costa peste 80 de milioane de euro si va avea o suprafata de 36.000 de metri patrati, potrivit Ikea. Urmatoarele magazine pe care retailerul suedez de mobila vrea sa le deschida sunt in Timisoara, Brasov si Cluj, insa acestea nu vor fi inaugurate mai devreme de 2021. Retailerul de mobila si decoratiuni a anuntat marti ca a inregistrat in Romania cea mai mare rata de crestere de la nivelul grupului in ultimul an, cifra de afaceri avansand cu 21,5% in anul fiscal 2015-2016, care s-a incheiat la finalul lunii august, pana la 514 milioane de lei.

La nivel de grup, Ikea a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 7% in anul fiscal 2015-2016 fata de anul fiscal anterior, pana la 34,2 miliarde euro, nivel-record, chiar daca usor sub estimarile grupului. In Romania, retailerul suedez are un singur magazin, in zona Baneasa, care se intinde pe o suprafata de 26.000 mp. In anul fiscal 2015-2016, in magazinul Ikea din Bucuresti au ajuns 3,2 milioane de vizitatori, in timp ce site-ul magazinului a fost vizitat de 6,6 milioane de utilizatori unici.

Sursa foto: Magazin IKEA, Shutterstock.com