Autoritatile au ramas in prezent in discutii doar cu cei doi mari constructori de aeronave, Boeing si Airbus, pentru achizitia a doua avioane care sa completeze flota transportatorului national aerian Tarom, a declarat sambata pentru News.ro ministrul Transporturilor, Sorin Buse.

"Acum suntem in negocieri, dar negocierile acestea sunt complexe. Sunt doi producatori potentiali, poate sa fie Boeing sau poate sa fie Airbus. Noi negociem cu amandoi", a afirmat Sorin Buse, prezent la Dispeceratul Central Metrorex pentru Ziua Portilor Deschise, potrivit News.ro. El a precizat ca exista mai multe opttiuni in acest sens, potrivit News.ro.

"Una este ceea ce se numeste dry-lease (inchirierea de aeronave fara echipaj, n.r.), aceasta este optiunea cea mai usoara, alta este un wet-lease, unde ne dau (avionul, n.r.) cu tot cu echipaj. Dar se mai poate face si altceva. Poate fi inclus intr-un contract mai mare in care noi negociem cu un producator si alte avioane din flota. Deci asta e in functie de conditiile pe care ni le ofera", a explicat Sorin Buse.

Ministrul spune ca, daca negocierile pentru reinnoirea flotei dureaza, atunci autoritatile vor opta pentru dry-lease "care ne permite sa avem aeronave un an-doi, ca inchirierea unei masini". Intrebat cand va bate palma cu unul dintre producatori, Buse spune ca acest aspect depinde foarte mult de negocieri.

"Trebuie sa cautam si sa obtinem cele mai avantajoase conditii financiare pentru Romania. Daca cineva ne ofera o conditie foarte avantajoasa, atunci o exercitam. Daca vedem ca nu sunt conditiile avantajoase, atunci o sa ne permitem sa mai asteptam doua-trei luni, dar nu mai mult", a precizat ministrul Transporturilor.

Sorin Buse declara recent ca Ministerul Transporturilor a avut deja discutii cu mari producatori de avioane precum Boeing si ATR si urmeaza sa negocieze cu Airbus, Embraer si Bombardier pentru a inlocui in viitor intreaga flota a transportatorului aerian de stat Tarom, pe langa optiunea inchirierii a doua avioane ATR care sa ofere o mai mare flexibilitate flotei deja existente.

Reprezentantii Tarom au anuntat in repetate randuri in ultimii ani ca este necesara inlocuirea flotei companiei, pentru eficientizarea activitatii. Avioanele din flota Tarom au o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare. In prezent, dupa retragerea ultimului Airbus A310, Tarom opereaza cu 21 de avioane din trei marci diferite - Airbus, ATR si Boeing.

In primele noua luni din acest an, pierderile Tarom au fost de 13 milioane lei. Transportatorul a raportat pentru primul semestru pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari fata de nivelul prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli, din cauza anularii sau intarzierii unor curse, care au generat penalitati neplanuite si reducerea veniturilor, dar si pe fondul performantei slabe a conducerii executive din primele trei luni ale anului.

In 2010, pierderile au fost de 332,5 milioane lei la o cifra de afaceri de 918,6 milioane lei, iar compania avea 2.368 angajati, potrivit raportului financiar trimis la Ministerul Finantelor. In 2015, pierderile au fost de 27,4 milioane lei, iar numarul angajatilor era, la finalul anului, de 1.880. Ultimul an cu profit pentru Tarom a fost 2007. Tarom a pierdut rapid cota de piata in fata competitorilor, in special a companiilor low-cost, in ultimii ani.

Operatorul aerian low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane de pasageri transportati in primul semestru, a depasit Tarom din punctul de vedere al flotei si al traficului in acest an, ajungand la 26 de avioane. Tarom a transportat anul trecut 2,39 milioane de pasageri. Gradul mediu de incarcare al aeronavelor Tarom a fost anul trecut de circa 68%.

Cea mai mare companie aeriana de pe piata romaneasca, dupa numarul de pasageri transportati, este Wizz Air, cu 2,42 milioane de pasageri in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu peste 10% fata de perioada echivalenta din 2015.

Sursa foto: Photosebia / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri