Membrii din conducerea FAN Courier au prezentat in cadrul unei conferinte de presa evolutia companiei in anul 2016 si problemele cu care acest tip de business se confrunta in Romania.

Lipsa infrastructurii si cea a personalului, chiar si cel necalificat, reprezinta principalele provocari cu care atat compania, cat si piata de curierat, se confrunta in acest moment.

"Sa privim Romania in ansamblu, ca si tara, sa ne uitam la infrastructura care exista in momentul de fata. Noi suntem blestemati, in Romania, sa nu avem o infrastructura buna dupa atata timp” a declarat Felix Petrescanu, cofondator FAN Courier.

In ceea ce priveste lipsa personalului, aceasta problema a devenit destul de grava, membrii companiei declarand ca sunt nevoiti, in unele zone, sa aduca oameni de la peste 100 de km.

"Problemele din piata muncii au devenit din ce in ce mai mari, mai ales in zonele de vest, gasim din ce in ce mai greu oameni. Daca anul trecut ne plangeam ca nu gasim oameni specializati pentru curierat sau pentru ce aveam nevoie, si ni se parea un lucru greu de fiecare data cand luam un om sa il specializam , in acest an, in unele zone, nu am mai gasit deloc oameni" a declarat Adrian Mihai, unul din cei trei actionari fondatori ai FAN Courier.

Problema din piata muncii se resimte si in operatiunile desfasurate in Bucuresti

“In Bucuresti, am ajuns sa aducem oameni de la peste 100 de km pentru depozite. Aducem oameni din Giurgiu,Oltenita, Urziceni, din foarte multe localitati. Cele mai indepartate rute au peste 100 de km. “, a adaugat Adrian Mihai.

O solutie pentru a rezolva problema din piata munci, ar putea fi crearea unei scoli de curierat, despre acest proiect a facut mai multe precizari Felix Petrescanu.

"Ne gandim sa facem o scoala de curierat. Acest lucru este schitat de un departament din firma noastra, chiar suntem in discutii avansate. Un curier are nevoie de o pregatire de 3 luni. Ne-am gandit sa facem un mix, prin care sa le facilitam cursantilor posibilitatea de a-si lua permisul de conducere auto, impreuna cu executarea training-ului, si sa incheiem un contract prin care cursantii sa ramana in companie, un an, doi, nu ne-am decis inca. E o solutie, inca nu am pus-o in practica. Prin intermediul ei am putea iesi din aceasta criza de personal", a declarat Felix Petrescanu.

Echipa FAN Courier, care in momentul actual are peste 5.150 de membri, spera ca in anul 2017 sa se mareasca cu 10%, vizate fiind pozitii in departamentele operationale: soferi, curieri, manipulanti marfuri, call-center, electricieni dar si programatori sau manageri.

Membrii conducerii FAN Courier au vorbit si despre proiectele noi pe care doresc sa le implementeze in primele sase luni ale anului 2017, acestea sunt urmatoarele:

Plata cu cardul catre curieri. Compania a inceput deja testele in Bucuresti, avand 10 curieri la care se poate realiza acest tip de plata. In primele 6 luni, spera sa implementeze acest procedeu la toti curierii.

Un alt proiect il reprezinta livrarea si ridicarea coletelor de la punctele fixe. Acestia lucreaza la un proiect, impreuna cu cei de la Paypoint, astfel incat locatiile lor sa devina si locatii FAN Courier.

Compania a amenajat in Bucuresti, in apropierea mall-ului Promenada, o zona cu dulapuri in care clientii au posibilitatea sa mearga sa isi ridice sau sa isi plaseze coletele. In primele 6 luni ale anului 2017, FAN Courier spera sa creeze mai multe zone de acest fel.

Afacerile FAN Courier: Investitii de 18 milioane de euro realizate in 2016

FAN Courier estimeaza ca va incheia exercitiul financiar al acestui an cu un avans al cifrei de afaceri de 29%, ca efect al investitiilor, cele mai mari aprobate de companie intr-un singur an. FAN Courier a investit anul acesta peste 18 milioane de euro. Principalele directii catre care au fost directionate fondurile fiind flota auto - 12 milioane euro, finalizarea HUB Brasov si reamenajare HUB-uri Bucuresti - 4 milioane euro, training personal -350.000 euro, IT si softuri. In 2017, prioritare raman investitiile in flota, imobiliare, tehnologia informatiei, dar si alte investitii.

Evolutia afacerilor FAN Courier depaseste cresterea medie a pietei, estimata sa treaca anul acesta pragul de 400 de milioane de euro, de la 385 milioane de euro in 2015. Piata de curierat locala va ramane pe crestere si in 2017, poate nu la nivelul de anul acesta, iar un efect important al deficitului de forta de munca ar putea fi cresterea gradului de automatizare. O alta tendinta fireasca este aceea ca o parte din offline se va muta in online, ceea ce va alimenta in continuare piata de curierat, conform unui comunicat de presa publicat de acestia.

Compania mizeaza pe o crestere de 15-20% pentru anul viitor, motorul principal fiind si in 2017 ecommerce-ul, a spus Nadir Balasel, director adjunct al companiei.

FAN Courier este o companie cu capital integral romanesc, fondata in 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu. FAN Courier deserveste cei peste 40.000 de clienti, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 5,150 de colaboratori si a unei flote auto de peste 3,200 de autovehicule.

Principalii concurenti ai FAN Courier sunt DPD, Urgent Cargus, DHL, TNT.

Sursa foto: Alex Damian

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri