Reteaua de magazine Profi, care va ajunge la finalul acestui an la un numar de 501 magazine, va continua expansiunea si in 2017. Daniel Cirstea, romanul care conduce operatiunile retailerului pe plan local, estimeaza ca va bifa inca 200 de noi magazine, reprezentand un numar de aproximativ 3.600 de angajati.

Preluat la inceputul lunii decembrie de fondul britanic de investitii Mid Europa Partners, in urma unei tranzactii de 533 de milioane de euro, retailerul Profi va ajunge la finalul anului la vanzari de peste 3,5 mld. lei, un numar de 501 de magazine si circa 11.000 de angajati.

Profi detine magazine in aproape 250 de orase mari, mai mici si sate din intreaga tara. Retailerul opereaza doua formate de magazin in zonele urbane, Standard si City, si a dezvoltat recent Loco, un format pentru zonele rurale ale tarii.

“Exista potential pentru mii de magazine in Romania. Din cele 160 de deschideri de anul acesta o treime sunt in format Loco, o treime City si o treime Standard. Au o pondere egala. Depinde ce se doreste pentru fiecare format. Sunt convins insa ca de acum incolo viata noastra va fi mult mai dificila cu <<marii rechini>> din retail. Insa in multe zone noi suntem pionieri in a educa consumatorul roman in privinta retailului modern”, afirma Daniel Cirstea.

Ca si pondere in total afaceri, formatul Standard reprezinta o “felie” de 65%, City in jur de 25%, iar Loco sub 10%, fiind recent lansat. Potrivit datelor Profi, reteaua numara in prezent circa 90 de magazine in format Loco.

Proprietarul unui magazin Loco poate candida linistit la primarie, atat de apreciat este de catre comunitate, alaturi de preot, doctor sau veterinar

Pentru anul viitor, din cele 200 de noi magazine pe care retailerul intentioneaza sa le deschida ponderea este egala intre cele trei formate. Fiecare magazin are un numar de 15-18 angajati, ceea ce inseamna ca echipa Profi va fi completata anul viitor cu inca 3.600 de angajati.

“In ziua de azi doar cine nu vrea sa munceasca nu o face, cine vrea gaseste locuri de munca. In cazul magazinelor Loco recrutam din randul localnicilor. Proprietarul unui astfel de magazin poate candida linistit la primarie, atat de apreciat este de catre comunitate, alaturi de preot, doctor sau veterinar. Stie problemele comunitatii”, afirma Daniel Cirstea.

“Creierul” echipei care se ocupa de expansiunea Profi este un expat francez, spune Cirstea, care subliniaza ca directorul de expansiune cunoaste Romania mai bine decat multi dintre romani. In total, echipa pe care francezul o coordoneaza este formata din circa 20 de angajati.

“La inceput a fost mai greu, insa acum avem programe de recompensare a angajatilor care vin cu idei. Daca stau intr-un cartier si vin cu ideea deschiderii unui magazin acolo pot primi un bonus daca alegerea a fost una inspirata”, puncteaza Cirstea.

Un alt aspect important il constitutie strategia pe zona logisticii, pe care Profi o “gandeste cu cel putin doi ani inainte”. Spre exemplu, in 2016 retailerul si-a dublat suprafata logistica. Astfel, in prezent Profi detine depozite langa Cluj (25.000 mp – produse uscate), Ploiesti (25.000 mp – produse uscate), Bucuresti (10.000 mp – produse proaspete), Timisoara si Cluj (produse proaspete). Anul viitor compania va investi intr-un nou depozit de 20.000 de mp la Roman, Neamt, pentru produse proaspete si uscate.

Online-ul nu reprezinta o prioritate

Desi cei mai multi dintre jucatorii din top 10 retaileri pe plan local au intrat deja sau se pregatesc sa intre in “hora online-ului”, seful Profi nu vede acest canal ca si prioritate pentru business-ul pe care il conduce.

“Ne concentram pe ceea ce stim sa facem. In online daca investesti astazi peste un an se poate sa fii invechit. Atunci cand online-ul va fi o optiune importanta pentru romani in privinta cumparaturilor de produse fresh nu voi avea nimic impotriva. Romanilor ca si consumatori le place sa interactioneze, sa isi aleaga ei produsele, sa le atinga. Va mai trece ceva timp pana cand consumatorul roman va prefera produsele fresh online, in loc sa isi aleaga ei singuri rosiile de la magazine”, crede Daniel Cirstea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri