Vanzarile Mobexpert pe piata regionala au inregistrat, la sfarsitul celui de-al treilea trimestru al lui 2006, o crestere de 5% pe segmentul de retail de mobilier de casa si birou, potrivit datelor communicate de companie.

Oficialii grupului estimeaza ca, pana la sfarsitul anului, vanzarile pe acest segment vor inregistra o crestere de 10% comparativ cu 2005. Previziunile se bazeaza, in primul rand, pe deschiderea, in septembrie, a celui de-al patrulea hipermagazin Mobexpert din Bucuresti – in cadrul Galeriei Mobexpert Baneasa. Segmentul cel mai dinamic in primele trei trimestre din 2006 s-a dovedit cel al retailului de mobilier de birou, cu o crestere de aproximativ 10%.

„Rezultatele Mobexpert in primele noua luni ale anului 2006 ne fac optimisti in privinta atingerii cifrei de afaceri estimate pentru sfarsitul lui 2006. Principalele parghii de evolutie din piata interna au constat in intensificarea sensibila a constructiilor de birouri pe segmentul inalt si a constructiilor de locuinte destinate segmentului mediu si mediu-inalt. Rezultatul a fost o crestere direct proportionala a cererii de mobilier pentru aceste segmente al carei impact a fost reflectat in cresterea vanzarilor”, a declarat Dan Viorel Sucu, presedintele grupului Mobexpert.

Activitatea de export este in stagnare, insa, se incearca, pana la sfarsitul anului, o echilibrare a profitului. Dupa scaderea vanzarilor pe acest segment in 2005, efoturile sunt indreptate acum spre readucerea la parametrii stabili a acestei ramuri de activitate. De asemenea, se are in vedere reducerea progresiva a cotei pe care o au exporturile in cifra de afaceri.

In continuare, Grupul se va concentra pe consolidarea marcii Mobexpert pe piata regionala prin extinderea retelei de hipermagazine in Romania si in orasele mari din zona balcanica. La nivelul Grupului Mobexpert, se estimeaza o cifra de afaceri de 160 de milioane de euro pentru finalul lui 2006, reprezentand o crestere de 7-8% comparativ cu 2005.

Citeste si:

Investitii de aproape 25 de milioane de euro

La nivel investitional, Grupul Mobexpert si-a continuat expansiunea pe piata interna si regionala. Nivelul investitiilor in primele noua luni ale anului s-a cifrat la aproximativ 25 de milioane de euro.

Sumele au fost destinate, in principal, finalizarii investitiei in Galeria Mobexpert (o investitie de 15 milioane de euro), achizitionarii terenului si demararii constructiei hipermagazinului de la Sofia si achizitionarii unui teren pentru un nou hipermagazin Mobexpert la Ploiesti. Acesta din urma va fi cel de-al doilea hipermagazin din afara Bucurestiului, dupa cel din Brasov, deschis in 2005.

Reteaua nationala Mobexpert a ajuns, in prezent la 32 de magazine, dintre care 5 hipermagazine. Noi investitii sunt prevazute pentru dezvoltarea retelei Mobexpert la nivel regional, prin deschiderea a cel putin inca 5 hipermagazine in zona balcanica.

Strategia Grupului Mobexpert la nivel regional este in linie cu procesul de transformare intr-o marca de stil de viata si prevede o prezenta mai relevanta pe aceasta piata prin deschiderea propriilor magazine. Expansiunea a inceput in 2005, prin deschiderea a doua magazine Mobexpert Office, la Sofia si Belgrad. In 2006, a fost demarata constructa primului hipermagazin de mobilier din afara tarii, la Sofia, aceastea urmand sa reprezente baza retelei regionale Mobexpert.