Compania Electrica, care detine trei din cele opt distributii regionale de electricitate din Romania, a avut anul trecut un profit net de 239,19 milioane lei (53,15 milioane euro), mai mic cu peste 20% fata de cel inregistrat in anul 2015, de 300,86 milioane lei (66,85 milioane euro), iar veniturile au scazut cu 6%, la 362,3 milioane lei, arata rezultatele preliminare neauditate transmise Bursei de Valori Bucuresti.

In anul precedent, compania obtinuse venituri de 383,7 milioane lei. "Rezultatul anului 2016, comparativ cu anul 2015, a fost influentat de inregistrarea unor cheltuieli legate de activitatea din anii precedenti (2008-2010) in suma de 52,3 milioane lei si a unor provizioane pentru clienti incerti, in suma de 41 milioane lei, aferenta activitatii curente desfasurate in anul 2016, pentru care managementul estimeaza o recuperabilitate scazuta", arata raportul Electrica, scrie News.ro.

Investitiile in filiale s-au ridicat anul trecut la 1,43 miliarde lei, cifra asemanatoare celei din anul 2015. Datoriile totale ale Electrica se ridicau la finalul anului trecut la 110,2 milioane lei, fata de 104,7 milioane lei la 31 decembrie 2015. Ministerul Energiei este cel mai mare actionar, cu o detinere de 48,78%. Electrica are o valoare de piata de 4,87 miliarde lei (1,08 miliarde euro).

Principalii concurenti ai Electrica sunt E.ON, un furnizor multi-produs, de electricitate si gaze, Enel, care detine trei distributii de electricitate, CEZ si furnizori privati precum Tinmar, care au inceput sa intre agresiv pe piata consumatorilor casnici, dupa ce au ajuns la o cota importanta pe piata consumatorilor industriali.

Sursa foto: chuyuss / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri