Profitul net al Inditex, cel mai mare retailer de moda din lume, proprietar al unor marci precum Zara, a crescut cu 10% in anul fiscal 2016, la 3,16 miliarde de euro, sustinut de ofertele multi-brand din magazinele traditionale si cele online, care au continuat sa atraga cumparatori din intreaga lume, relateaza MarketWatch, potrivit News.ro.

In anul fiscal precedent Inditex a obtinut iun profit net de 2,88 miliarde de euro. Vanzarile au avansat cu 12% in anul fiscal incheiat la 31 ianuarie, la 23,31 miliarde de euro. Ambele rezultate au confirmat estimarile analistilor, respectiv un profit de 3,18 miliarde de euro si venituri de 23,33 miliarde de euro, potrivit datelor FactSet.

Vanzarile Inditex au crescut pentru toate cele opt branduri ale companiei, de la cel pentru tineri Pull&Bear si pana la formalul Massimo Dutti. Cea mai mare parte a vanzarilor a fost asigurata de cele ale marcii Zara, care s-au mentinut ridicate si in primele saptamani ale actualului an fiscal.

Compania a raportat o crestere de 13% a vanzarilor din magazine si online, la curs valutar constant, in perioafa 1 februarie-12 martie.

Compania nu publica date separate pentru magazinele traditionale si cele online, dar Societe Generale estimeaza ca cele online reprezinta aproximativ 6% din total, pondere asteptata sa creasca constant. Din acest motiv, Inditex a incetinit deschiderea unor noi magazine, concentrandu-se pe unitatile mai in zone comercial bune, lasand ca site-urile sa indeplineasca rolul magazinelor mai mici.

In 2016, Inditex a deschis 279 de magazine, aducand totalul la 7.292 de unitati.

In Romania, Inditex detinea la sfarsitul lunii octombrie 2016 123 de magazine sub sapte branduri, Zara (25), Zara Home (6), Bershka (24), Stradivarius (24), Pull&Bear (24), Massimo Dutti (11) si Oysho (9).

Sursa foto: Viorel Dudau/Dreamtime

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri