Farmexpert, unul dintre cei mai mari distribuitori de medicamente din Romania, a propus anul trecut farmaciilor independente din Romania aderarea la o comunitate de farmacii derivata dintr-un concept european, Alphega. In jur de 550 de farmacii independente au optat pentru a deveni membri in aceasta comunitate si pentru a lucra impreuna sub aceeasi “umbrela”. Iulian Trandafir, CEO Farmexpert, a prezentat pentru wall-street.ro care sunt criteriile dupa care o farmacie poate intra in aceasta comunitate si care sunt avantajele acesteia.

Conceptul Alphega a fost lansat in 2001 in Franta de catre Walgreens Boots Alliance si acum este prezent in 9 tari, inclusiv in Romania din septembrie 2016. Alphega are ca scop imbinarea traditiei cu inovatia, oferind farmaciilor independente o noua imagine prin asocierea cu un brand international.

In aproximativ jumatate de an, in jur de 550 de farmacii au decis sa adere la acest proiect. Singurele farmacii care au renuntat la acest proiect sunt cele care au fost achizionate de catre marile lanturi. Deciziile de aderare au venit intr-un moment in care farmacia independenta era supusa unor provocari fara precedent din cauza extinderii lanturilor mari de farmacii.

Ce se intampla cu farmacia daca adera la comunitatea Alphega?

Farmacia isi pastreaza numele initial si ramane in continuare independenta, dar se realizeaza un rebranding in diverse etape, poate fi un rebranding vizual total, interior si exterior, sau poate fi doar exterior, cel din urma fiind obligatoriu.

Facand parte dintr-o comunitate, farmacia are parte de cateva avantaje si in acelasi timp are cateva responsabilitati.

“Una din responsabilitatile farmaciilor este sa aiba un aspect vizual Alphega. De ce? Pentru ca sunt campanii pentru pacienti si este normal ca acestia sa poata recunoaste campania”, a mentionat Iulian Trandafir.

Pentru o astfel de farmacie investitia necesara depinde de dimensiunea aceteia, pot fi investitii de zeci de mii de euro sau sume mult mai mici.

Majoritatea farmaciilor Alphega sunt localizate in mediul urban si au o situatie financiara buna sau satisfacatoare, in cazul in care o farmacie are anumite probleme financiare sau de alta natura nu poate face parte din aceasta comunitate.

Strategia de extindere este de a acoperi intreg teritoriu al Romaniei, pentru a fi prezent pe piata in toate zonele.

“Numarul farmaciilor care fac parte din aceasta comunitate este mai mare decat cel estimat. Probabil ca anul acesta vom termina cu peste 600 de farmacii, vom analiza la sfarsit de an pozitionarea lor ca sa vedem care este posibilitatea de crestere a comunitatii, pentru ca vrem sa evitam sa avem doua farmacii una langa alta sau la o distanta foarte mica”, a spus CEO-ul Farmexpert.

Din numarul total de farmacii de pe piata din Romania, Alphega acopera aproximativ 11% din piata. Iar la nivel global sustine peste 6.000 de farmacii independete din tarile: Franta, Republica Ceha, Italia, Spania, Olanda, Germania, Marea Britanie, Turcia si Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri