Cei doi antreprenori care au pariat pe microberaria din satul Maneciu-Ungureni sunt Alexandru Geamanu, care a lucrat mai bine de 15 ani in publicitate, si Laurentiu Banescu, nume asociat cu industria bauturilor si bunurilor de larg consum timp de un deceniu. Ideea unei afaceri proprii a aparut in 2012, desi cei doi se cunosc din 1997, fiind buni prieteni.

Investitia in mica fabrica a fost de 250.000 de euro, bani pe care cei doi antreprenori estimau ca ii vor recupera pana in 2019-2020.

In prezent, in fabrica din judetul Prahova lucreaza 14 angajati. Anul trecut au fost livrati 4.000 de hectolitri de bere in cele 450 de locatii - baruri, terase, restaurante si magazine. Berea Zaganu poate fi achizitionata si din retelele de retail Auchan si Mega Image.

“Vrem si in acest an sa ne marim capacitatea, sa mai adaugam cateva tancuri de fermentare, am investit deja in niste echipamente care sa ne eficientizeze procesele. Vom reinvesti profitul realizat anul trecut. Suntem un business in dezvoltare si vrem sa crestem usor usor”, afirma Laurentiu Banescu (foto jos)Laurentiu Banescu.

Planurile pentru anul acesta vizeaza si deschiderea primului bar propriu, specializat in bere artizanala, care va fi localizat intr-o zona centrala din Bucuresti.

“Vrem sa deschidem propriul bar intr-o zona centrala din Bucuresti unde sa vindem berile noastre si alte beri artizanale. Va fi un fel de templu al berilor artizanale. Niciodata nu i-am vazut pe ceilalti producatori de bere artizanala ca pe niste competitori, ci mai degraba ca niste oameni pasionati de acelasi lucru ca si noi. Incercam sa facem un fel de front comun pentru promovarea berilor artizanale”, a adaugat Laurentiu Banescu.

De asemenea, cei doi antreprenori au in vedere si lansarea berii Zaganu si in afara tarii, existand solicitari din partea comunitatilor din Italia si Spania.

“Anul trecut am participat la un festival in Bulgaria. Momentan suntem limitati de capacitatea de productie, insa pe viitor, odata cu investitiile in marirea capacitatii, nu excludem sa trimitem berea si peste granite. Au fost cereri din comunitatile de romani din Italia si Spania, dar ne-am izbit de problema capacitatii”, a punctat si Alexandru Geamanu (foto principala).

Volumul pietei berii din Romania s-a mentinut anul trecut la 15,8 hl, nivel atins si in 2015. Si consumul pe cap de locuitor s-a situat la nivelul anului precedent, de 80 l, conform datelor Asociatiei Berarii Romaniei.

Daca la nivelul anilor 2010-2011 Romania “se lauda” cu doua proiecte in zona berilor artizanale – una apartinea producatorului Ursus Breweries si se afla in Cluj-Napoca, iar cea ce-a doua era din Timisoara si reprezenta o investitie a companiei Berarium – valoarea totala a investitiilor nedepasind suma de doua milioane de euro, in prezent numarul acestor afaceri creste constant de la an la an. Astfel, cateva nume importante din domeniu sunt Zaganu, Hophead Brewery, Ground Zero, Nemteana sau Sikaru.