"Grupul a inregistrat in primele noua luni o cifra de afaceri de 24 milioane euro, in crestere cu 20% fata de perioada similara a anului trecut, iar pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va crester cu inca 5%", a explicat Amir Krenzia.

ALKA Grup a anuntat vineri, intrarea sa pe un nou segment de afaceri, anume productia de prajituri si incheierea primei etape a unei investitii de peste 1.000.000 Euro. Volumul total al productiei estimate pentru 2006 este de aproximativ 80 tone. Cei un milion de euro au fost cheltuiti astfel: 50% pentru echipamente aduse din Germania, Suedia si Italia, 20% pentru cercetare, 20% pentru dezvoltarea produsului si 10% pentru ambalaj.

Pretul unei prajituri va fi cuprins intre 6 si 8 lei, iar acestea vor fi comercializate in toate retelele de magazine, "de la supermarket-uri pana la magazinele de cartier".

Investitia va permite productia de checuri si prajituri similare celor facute in casa, in patru variante de arome. Noile produse vor fi lansate sub marca “ALKA - Prajitura casei”, pozitionata in segmentul superior al pietei. Produsele au ca target principal femeile active, inovatoare, din mediul urban, cu varste cuprinse intre 20 si 45 de ani, educatie medie / superioara, venituri medii / ridicate, pentru care timpul liber este foarte important.

" Pentru crearea acestor checuri au lucrat aproape trei ani de zile, patiseri romani, italieni, elvetieni si austrieci, am vrut sa fie un produs de cea mai inalta calitate, de aceea a durat atat de mult2, a declarat Krenzia.

“Grupul Alka s-a dezvoltat organic in ultimii ani, inregistrand cresteri succesive de 20-25% anual la nivelul cifrei de afaceri. Aceasta evolutie constanta ne-a condus in mod natural la ideea de a dezvolta o noua directie de business. Avem convingerea ca noua linie de produse se va bucura de un succes real si va duce la consolidarea marcii Alka pe ansamblu”, declara Amir Krenzia, Director General ALKA Grup.

Potrivit estimarilor lui Krenzia, Alka Grup va mai cheltui inca doua milioane de euro, in urmatorii doi -trei ani, bani care vor fi utilizati pentru instalarea celei de a doua linii de producere a prajiturilor, cat si pentru noi spatii de productie si utlilaje. Grupul urmareste, de asemenea, ca pe viitor sa produca si produse pentru diabetici si produse " in varianta light", dietetice.

Potrivit datelor firmei Alka, aproximativ trei milioane de persoane cu varste cuprinse intre 21 si 54 de ani au cumparat, anul trecut, produse gen “cake or rolls”, dintre care 61% au fost femei.

Grupul Alka este singurul producator autohton de prajituri in categoria premium, avand logistica si distributie la nivel national. Directorul general al firmei a precizat ca, in momentul de fata, produsele Alka sunt exportate in tari precum Republica Moldova, Bulgaria si Italia, urmand ca in urmatoarea perioada firma sa patrunda si pe pietele din Ucraina, Polonia sau Slovenia.

Compania Alka detine o cota de piata de 55% pe segmentul de fructe uscate si de 15% in sectorul napolitanelor, potrivit unui studiu elaborat de AC Nielsen, citat de directorul general Amir Krenzia.

Grupul Alka a fost infiintat in anul 2004, valoarea investitiilor ridicandu-se la 6,5 milioane de dolari.